• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 آذر 1398
کد مطلب : 88860
+
-

خرید زعفران و برنج در دیوار با چک جعلی


جوان شیاد، فروشندگان برنج و زعفران را در سایت دیوار شناسایی می‌کرد و بعد از خرید جنس به آنها چک بین بانکی جعلی می‌داد. هرچند او توانست با این ترفند افراد زیادی را سرکیسه کند اما سرانجام دستگیر شد.
به گزارش همشهری، چندی قبل زنی چکی را که بابت فروش از مرد جوانی گرفته بود برای نقد کردن به بانک برد اما متوجه شد که چک جعلی است. به همین دلیل از صاحب چک شکایت کرد و پرونده‌ای در این‌باره در دادسرای ناحیه12 تهران تشکیل شد. با اینکه شاکی مردی که چک را به او داده بود به درستی نمی‌شناخت اما کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات خود دریافتند که متهم با همین ترفند به افراد دیگری در کرج و تهران نیز چک جعلی داده است. با وجود شناسایی شاکیان دیگر اما آنها هم هیچ رد و نشانی از مرد شیاد نداشتند. با این حال تحقیقات در این خصوص ادامه یافت تا اینکه چند روز قبل مأموران مخفیگاه متهم را در خیابان قزوین شناسایی و او را دستگیر کردند.
متهم که 33سال دارد در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از شاکیان اعتراف کرد. او گفت: در سایت دیوار طعمه‌هایم را که اغلب فروشنده برنج و زعفران بودند شناسایی می‌کردم و از آنها جنس می‌خریدم و در عوض به آنها یک کپی رنگی از چک بین بانکی می‌دادم و آنها که از همه جا بی‌خبر بودند به من اعتماد می‌کردند اما وقتی چک را به بانک می‌بردند متوجه جعلی بودن آن می‌شدند.
سرهنگ علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: تاکنون 4نفر از شکات شناسایی، به پایگاه هفتم دعوت شده و متهم را به‌عنوان کلاهبردار شناسایی کرده‌اند و برآورد اولیه نشان می‌دهد که مبلغ کلاهبرداری شده از شاکیان حدود 830میلیون ریال است.
به گفته وی، متهم به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه12 تهران در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید