• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 آذر 1398
کد مطلب : 88856
+
-

جوان معتاد، عامل سرقت‌های سریالی انباری‌ها بود


تحقیقات پلیس درخصوص سرقت‌های سریالی از انباری‌های یک مجتمع مسکونی نشان داد جوانی معتاد در پشت پرده این سرقت‌ها قرار دارد. او در جریان یکی از سرقت‌هایش جهیزیه 90میلیونی دختر جوانی را سرقت و خرج مواد‌مخدر کرد.
به گزارش همشهری، چندی قبل مردی به پایگاه ششم پلیس آگاهی رفت و مدعی شد سارق ناشناسی جهیزیه دخترش را که در انباری خانه نگهداری می‌کرد سرقت کرده است. بررسی‌ها نشان می‌داد سارق با تخریب قفل در انباری همه جهیزیه را که حدود 90میلیون تومان ارزش داشت سرقت کرده و هیچ ردی نیز از خود به جا نگذاشته است. تحقیقات تخصصی مأموران در این خصوص ادامه داشت که چند سرقت دیگر از انباری‌های همان ساختمان اتفاق افتاد. در این شرایط بود که تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته ساختمان مورد بازبینی قرار گرفت و مشخص شد یکی از ساکنان ساختمان به نام وحید در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز به انباری‌های ساختمان رفت‌وآمد می‌کند. در یکی از این رفت‌وآمدها او از داخل انباری یکی از همسایه‌ها یک نردبان دزدید و برای اینکه جلوی دوربین این سرقت را عادی نشان دهد نردبان را با چند لباس پوشانده بود. در شرایطی که همه شواهد و مدارک نشان می‌داد سرقت‌های سریالی این ساختمان کار وحید است او دستگیر شد. هرچند متهم ابتدا می‌گفت که بی‌گناه است اما در ادامه وقتی فهمید از مدتی قبل تحت نظر قرار داشته و همه مدارک علیه‌اش است به چندین مورد سرقت اعتراف کرد و گفت به‌دلیل اعتیاد به مواد‌مخدر و برای تامین هزینه مواد مصرفی‌اش دست به سرقت زده است. او گفت: چون ساکنان ساختمان من را می‌شناختند هیچ وقت به من شک نمی‌کردند و من هم با سرک کشیدن در انباری‌ها اموال باارزش همسایه‌ها را سرقت می‌کردم و اموال مسروقه را به خریداران ضایعات دوره‌گرد می‌فروختم.
سرهنگ بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: بازجویی‌ها از متهم 30ساله که اعتیاد شدیدی به شیشه دارد نشان می‌دهد که او تاکنون مرتکب 13فقره سرقت شده است و شاکیان نیز شناسایی شده‌اند. به همین دلیل وی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 15در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. سرهنگ اختیاری همچنین به شهروندان توصیه کرد ضمن استفاده از قفل و حفاظ‌های‌ مناسب برای انباری‌ها با استفاده از دوربین‌های مداربسته باکیفیت و نصب آنها در محل‌های مناسب از وقوع سرقت پیشگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید