• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88833
+
-

در شاخص ارتقای بهره‌وری در نقطه صفر قرار داریم

رئیس شورای‌عالی استان‌ها معتقد است در شاخص ارتقای بهره‌وری در مدیریت شهری در نقطه صفر قرار داریم. به گزارش همشهری، مرتضی الویری در این رابطه گفت: «هم‌اکنون در شاخص ارتقای بهره‌وری در مدیریت شهری در نقطه صفر قرار داریم؛ چراکه تا قبل از این، اقدامات مناسبی صورت نگرفته و برگزاری نخستین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری می‌تواند نقطه آغازی باشد برای تسریع در به‌کارگیری روش‌هایی که منجر به ارتقای بهره‌وری می‌شود.» 
رئیس همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری در آستانه برگزاری نخستین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری ادامه داد: «در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است یک‌سوم رشد اقتصادی از ناحیه ارتقای بهره‌وری صورت گیرد و لذا اهمیت و ضرورت بهره‌وری از همین ابتدا قابل‌درک است. در شرایط امروز که تحریم‌ها رشد اقتصادی را دچار چالش کرده توجه به ارتقای بهره‌وری بسیار ضروری است. تجربیات فراوانی نیز در این زمینه وجود دارد که به اشتراک گذاشتن این تجربیات می‌تواند نقش مهمی را در ارتقای بهره‌وری در مدیریت شهری ایفا کند.»
 او عنوان کرد: یکی از مواردی که در آغاز راه ارتقای بهره‌وری باید مدنظر قرار گیرد تربیت نیروی انسانی خلاق است لذا تربیت نیروی انسانی باید از حافظه‌محور به خلاقیت‌محور سوق پیدا کند چراکه در آینده این منابع هستند که پایان می‌پذیرند اما خلاقیت‌ها باقی خواهند ماند. در چنین شرایطی است که می‌توانیم ضرایب رشد اقتصادی را بیشتر به‌وجود بیاوریم. توجه نکردن به بهره‌وری به‌معنای هدررفت امکانات محدود است به‌عنوان نمونه می‌توان از نقش بهره‌وری در مدیریت شهری سخن به میان آورد. امروزه در حوزه پسماند با بهره‌وری می‌توان در کاهش تولید زباله، جداسازی از مبدأ و درنهایت در سلامت جامعه اثرگذار بود. همچنین این امر در کاهش آلودگی هوا با کاهش سفرهای بین‌شهری و استفاده بهینه از حمل‌ونقل عمومی نیز اثرگذار خواهد بود. به‌بیان‌دیگر با استفاده از بهره‌وری در همه حوزه‌ها می‌توانیم بهره‌گیری بیشتری از زندگی شهری داشته باشیم.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید