• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88801
+
-

راه‌حل برای مشکلات مرورگرها

راه‌حل برای مشکلات مرورگرها

زندگی آنلاین ما بیشتر در مرورگرها می‌گذرد. گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، مایکروسافت اج، سافاری یا اپرا انتخاب‌هایی هستند که هر کسی براساس سلیقه خودش برای گشت و‌گذار در اینترنت انجام می‌دهد. در ایران گوگل کروم و فایرفاکس حسابی مشهور هستند. مشکلات گوگل کروم و سایر مرورگر‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد ما در محیط اینترنت داشته باشد و حتی کاربران را خسته کند. سایت گیزمودو به بررسی مشکلات مهم و عمومی مرورگرها و راه‌حل‌های برطرف کردن آنها پرداخته است.

سرعت پایین 
اگر مشکل از خدمات‌دهنده اینترنت‌تان نباشد و در همان محیطی که هستید بقیه سرعت خوبی را تجربه می‌کنند مشکل می‌تواند مربوط به مرورگرتان باشد.
اول از هر چیزی باید مطمئن شوید که از آخرین نسخه‌ مرورگرتان استفاده می‌کنید. برای این کار در مرورگر کروم در بخش Help به About Google Chrome بروید. در مرورگر فایرفاکس هم از بخش Help به قسمت About Firefox سر بزنید. برای مرورگر اج باید به بخش & Security و سپس Windows در تنظیمات ویندوز مراجعه کنید.
احتمال دیگر این است که یک افزونه، باعث کندی سرعت شده باشد. برای بررسی این موضوع می‌توانید یک‌به‌یک افزونه‌ها را غیرفعال و تأثیر این اقدام را بررسی کنید. برای این کار، در منوی کروم به More tools و سپس
 Extension، در منوی فایرفاکس به Add-ons، در منوی اج به Extensions و در نهایت در منوی مرورگر سافاری به Preferences و سپس Extensions مراجعه کنید. اگر افزونه‌ها مقصر ماجرا نیستند، شاید منشأ این مشکل، داده‌های ذخیره‌شده در مرورگر باشد. با پاک‌کردن این فایل‌های موقتی، می‌توانید این موضوع را بررسی کنید. البته بعد از پاک‌کردن آنها باید تمام رمز عبور سایت‌ها را دوباره وارد کنید، به همین‌خاطر از قبل آمادگی این موضوع را داشته باشید.
در کروم، از بخش منو روانه‌ Setting و سپس
 Advanced شوید و در نهایت بر Clear browsing data کلیک کنید. در فایرفاکس، از طریق منو ابتدا به Options و بعد Privacy & Security سر بزنید و در نهایت بر گزینه Clear Data کلیک کنید. در اج، چنین کاری از طریق Setting و بخش Choose what to clear که در قسمت Clear browsing data قرار دارد،
 امکان‌پذیر است.

پیشنهاد آدرس ناخواسته
با توجه به اینکه به‌طور روزانه به سایت‌های مختلفی سر می‌زنیم، URL هرکدام از آنها در حافظه مرورگر باقی می‌ماند و هنگام تایپ دیگر آدرس‌ها، معمولا پیشنهادهای زیادی در قسمت نوار آدرس به کاربر ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید این پیشنهادها به نمایش درنیایند، جامع‌ترین راه‌حل، پاک‌کردن داده‌های ذخیره شده در مرورگر با بهره‌گیری از روش‌هایی است که در توصیه قبلی به آنها پرداختیم.
اما اگر فقط می‌خواهید یک آدرس را پاک کنید، لزومی به پاک‌کردن کل داده‌ها وجود ندارد و به‌راحتی در مرورگرهای کروم و فایرفاکس می‌توان چنین کاری را انجام داد. در کروم، ابتدا نام موردنظر را در نوار آدرس تایپ کنید و بعد از به نمایش درآمدن پیشنهادها، از طریق صفحه‌کلید، آدرس مذکور را انتخاب کنید و سپس دکمه‌های Shift+ را بفشارید. در فایرفاکس هم باید فرایند مشابهی را تکرار کنید با  این تفاوت که در مرحله آخر کافی است بر کلید ضربه بزنید.

ظاهرشدن پنجره‌های مزاحم
صفحه‌های پاپ‌آپ به بخش جدایی‌ناپذیر اینترنت تبدیل شده‌اند اما اگر تعداد این صفحات از یک حدی فراتر برود، این موضوع را باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات مرورگر درنظر گرفت. در بیشتر موارد، منشأ این موضوع یک بدافزار است که به‌صورت افزونه در مرورگر نصب شده یا اینکه به‌عنوان یک برنامه در بخشی از سیستم قرار گرفته است. اول از همه، باید با استفاده از یک آنتی‌ویروس قدرتمند، کل سیستم را اسکن کنید. بعد از این کار، اگر همچنان با این مشکل دست‌وپنجه نرم‌می‌کنید، بهتر است دستورالعمل‌های مورد ۱ را اجرا کنید. در نهایت هم یک افزونه‌ مسدودکننده تبلیغات را در مرورگر خود نصب کنید.

مشکل در ظاهر صفحات
صفحات درهم‌ریخته وب می‌تواند ناشی از مشکلات مرورگر، سرور مربوط یا ارتباط اینترنت باشد. بعد از رفرش‌کردن اگر محتوای سایت به درستی به نمایش درنیامد، آن سایت را از یک دستگاه یا مرورگر دیگر و در نهایت از طریق یک خط اینترنتی دیگر باز کنید. اگر منشأ این مشکل مرورگر شما باشد، سعی کنید فایل‌های cache موجود در مرورگر را پاک کنید و اگر این کار هم مشکل را حل نکرد، مرورگر را حذف و دوباره نصب کنید.

خلاصی از مزاحم همیشگی 
صفحه‌های پاپ‌آپ به بخش جدایی‌ناپذیر اینترنت تبدیل شده‌اند اما اگر تعداد این صفحات از حدی فراتر برود، این موضوع را باید به‌عنوان یکی از مهمترین مشکلات مرورگر درنظر گرفت

این خبر را به اشتراک بگذارید