• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 4 آذر 1398
کد مطلب : 88611
+
-

افزایش تردد شهروندان پایتخت با اتوبوس و تاکسی

در پی افزایش تردد شهروندان پایتخت با مترو از اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران نیز خبر می‌رسد که ترددهای مسافران با آنها افزایش چشمگیری داشته است. در اتوبوسرانی به تازگی و با افزایش ترددها، طرح آزمایشی عرضه بلیت تک‌سفره در خط‌یک اتوبوس‌های تندرو آغاز شده است. به گزارش همشهری، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این‌باره گفت: درحال حاضر این اقدام به‌صورت آزمایشی در تعدادی از ایستگاه‌های خط‌یک تندرو در حال اجراست. وی توضیح داد: براین اساس، فروش و استفاده از بلیت تک سفره در ایستگاه‌های چهارراه تهرانپارس، میدان امام‌حسین(ع)، ضلع شرقی و غربی میدان فردوسی، ضلع شرقی و غربی چهارراه ولیعصر و میدان انقلاب امکان پذیر است. مبلغ بلیت تک‌سفره اتوبوس‌های تندرو نیز همان مبلغ مصوب خط است.

این طرح در شرایطی اجرا می‌شود که با افزایش نرخ بنزین خطوط اتوبوسرانی افزایش مسافر داشته؛ به‌ویژه خط7 و یک بی‌آرتی، پرمسافرتر از گذشته شده است. به گفته سنندجی، براساس فعالیت‌های اجرایی و دیداری این افزایش مسافر را به تمامی خطوط اتوبوسرانی شاهد هستیم. به‌ویژه خط۷ بی‌آرتی از راه‌آهن تا تجریش و خط یک بی‌ارتی از تهرانپارس تا آزادی پر مسافرتر شده است. البته از روز دوشنبه و سه‌شنبه وضعیت جوی و ترافیک آرام‌تر شده است، جمع‌آوری آمارها آغاز شده و به جز این 2خط در خطوط دیگر نیز افزایش مسافر چشمگیر بوده که به‌زودی آمار دقیق این افزایش اعلام می‌شود. اما با افزایش مسافر، نوسازی به‌طور جدی باید از اولویت‌های اتوبوسرانی تهران باشد. هم‌اکنون عمر متوسط اتوبوس‌های تهران ۱۱سال است و از سال۹۰ اتوبوسی از سوی دولت به تهران داده نشده است. در کوتاه‌مدت باید بازسازی اتوبوس‌ها در دستور کار قرار گیرد. همچنین مخزن سی‌ان‌جی بخشی از اتوبوس‌های گازسوز تا پایان سال باید تعویض شود.

هم‌اکنون 5970دستگاه اتوبوس در شهر تردد می‌کنند که 5درصد این تعداد یعنی نزدیک به ۳۰۰دستگاه همیشه در حال تعمیر و اورهال شدن هستند که آن هم به‌دلیل فرسودگی بالای اتوبوس‌هاست. همچنین بحث تعویض مخازن اتوبوس‌های گازسوز بسیار جدی است. خوشبختانه ۷۰مخزن از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به تهران داده شده و باید ۱۵دستگاه اتوبوس دیگر نیز تا پایان سال مخازن خود را تعویض کنند که این اتفاق براساس مصوبه افزایش سی‌ان‌جی است. براساس گفته‌های مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، تلاش شده اتوبوس‌هایی که به‌دلیل فرسودگی، مرتب خراب می‌شوند، هرچه زودتر از تعمیرگاه به چرخه خدمات‌رسانی بازگردند و همچنین در ساعات پیک، اتوبوس‌های دربستی وارد خطوط شوند. همچنین از «سیستم جدید تقاضامحور» استفاده شود؛ به این معنی که در مکان‌هایی که ظرفیت مسافر بالاست، در ساعات پیک با استفاده از سیستم‌های جدید، مسافر صندلی خود را خریداری و سرساعت اتوبوس از این مسیر حرکت کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید