• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 2 آذر 1398
کد مطلب : 88491
+
-

شکست یاران یزدانی در نیمه‌نهایی

شکست یاران یزدانی در نیمه‌نهایی

مسابقات لیگ کشتی در حالی به پایان رسید که چندین ابهام بزرگ در این مسابقات تا پایان لیگ به قوت خود باقی ماند. لیگ کشتی آزاد با 7تیم آغاز شد و با انصراف 2تیم ادامه پیدا کرد. اترک خراسان‌شمالی که تا آستانه کناره‌گیری از مسابقات پیش رفت به فینال رقابت‌ها راه یافت و تیم «تا ثبت جهانی توس» با حضور حسن یزدانی راهی دیدار رده‌بندی شد.
  احسان‌پور کجا بود؟
بزرگ‌ترین ابهام لیگ کشتی آزاد عدم‌ حضور ستارگان کشتی بود که یا قرارداد بستند و کشتی نگرفتند و یا بدون قرارداد تصمیم گرفتند بیرون بمانند. تیم ایران‌مال به‌صورت رسمی با مصطفی حسین‌خانی و پرویز هادی قرارداد بست ولی این کشتی‌گیران در هیچ رقابتی به میدان نرفتند! دیگر کشتی‌گیر بیرون‌مانده از لیگ، بهنام احسان‌پور دارنده مدال برنز جهان بود که با حواشی بسیاری از ایران‌مال جدا شد ولی ترجیح داد دیگر با تیمی قرارداد امضا نکند. ایران‌مال که مجاز به ثبت قرارداد با 4ملی‌پوش بود با 5ملی‌پوش قرارداد بست که در نهایت با شکایت سایر تیم‌ها قرارداد احسان‌پور توسط مسئولان تیم لغو شد ولی ابهام این ماجرا بیرون ماندن احسان‌پور از لیگ بود.
  بحث ملی در اولویت نیست
از دیگر نکات تاریک مسابقات لیگ عدم‌حضور غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی در مسابقات صبح آخرین روز بود. دستیاران محمدی همگی در سالن حضور داشتند ولی خودش ترجیح داده بود برای دیدن رقابت‌ها به سالن نیاید. در طول مسابقات لیگ بارها گفته شد تیم‌ملی در اولویت است و تمام مربیان باشگاهی بر این ادعا صحه گذاشتند ولی در عمل خلاف این ماجرا را شاهد بودیم. مربیان با دستور وزن کم کردن بسیاری از کشتی‌گیران را به اوزان پایین‌تر آورده بودند تا نتیجه لازم را کسب کنند. یونس امامی در وزن 70کیلوگرم به میدان رفت و این در حالی بود که کادر فنی بارها عنوان کرده برای امامی در وزن 74کیلوگرم که وزن المپیکی است برنامه دارد. از نکات مثبت لیگ هم می‌توان به حضور کشتی‌گیران در استان‌های مختلف اشاره کرد و اینکه چرخه اقتصادی لیگ سبب شد تا علاوه بر نفرات اول سایر نفرات هم از جوایز مالی بهره‌مند شوند.
  رقابت‌های جذاب
در دیدار نیمه‌نهایی رقابت دیدنی بین تیم‌های «تا ثبت جهانی توس» و «اترک خراسان‌شمالی» رقم خورد. هر دو تیم 5پیروزی کسب کردند و در نهایت تیم اترک با کسب امتیاز فنی بالاتر موفق شد برنده این دیدار معرفی شود. از نتایج غیرمنتظره این دیدار می‌توان به دیدار مرتضی قیاسی(اترک) و امیرحسین مقصودی(توس) اشاره کرد که در نهایت قیاسی با نتیجه 3بر 2پیروز شد. مجتبی گلیج دارنده 2مدال طلای امیدهای جهان از تیم اترک هم  مقابل اسماعیل نجاتیان کهنه‌کار شکست خورد. حسن یزدانی از تیم توس نیز با نتیجه 11بر 1علی مجرلو را از پیش رو برداشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید