• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 30 آبان 1398
کد مطلب : 88362
+
-

یارانه مراکز بهزیستی با تأخیر پرداخت شد

یارانه مراکز بهزیستی با تأخیر پرداخت شد

پرداخت نشدن یارانه مراکز بهزیستی در ماه‌های اخیر مشکلات متعددی را برای این مراکز به‌ وجود آورده است. آنطور که سعید سعدآبادی، ‌مدیرعامل مرکز توانبخشی غیردولتی به همشهری می‌گوید مراکز روزانه توانبخشی و مراقبت در منزل از مرداد‌ماه و مراکز شبانه‌روزی از مهرماه  یارانه دریافت نکرده‌اند و این مسئله باعث شده تا در خدمات‌رسانی به مددجویان با مشکلاتی مواجه شویم.

آنطور که سعدآبادی می‌گوید با پرداخت نشدن این معوقات، ‌مراکز ناچار شده‌اند تا از خانواده‌ها مابه‌التفاوت شهریه نگهداری را دریافت کنند تا بتوانند قسمتی از هزینه‌های جاری مراکز را تامین کنند و همین مسئله باعث نارضایتی خانواده‌ها شده است. وی با اشاره به اینکه امسال قرار بود 20درصد به یارانه مراکز حمایتی و معلولان افزوده شود، گفت: نه‌تنها این مبلغ هنوز به یارانه‌ها افزوده نشده، بلکه تا روز گذشته(سه‌شنبه)‌ نیز معوقات پرداخت نشده بود اما رئیس سازمان بهزیستی در نشستی که با ایشان داشتیم قول داد تا این معوقات به‌زودی پرداخت شود.
سعد‌آبادی ادامه داد: زمانی که یارانه مراکز پرداخت نشد، حق بیمه کارمندان را نیز نتوانستیم به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنیم و از مرداد‌ماه تا‌کنون کارکنان مراکز روزانه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند؛ با وجود این خللی در خدمت‌رسانی به مددجویان پیش نیامده است.
وی با ابراز تأسف از وضعیت نامساعد حقوقی کارکنان مراکز شبانه‌روزی و روزانه بهزیستی گفت: حقوق ماهانه در مراکز روزانه یک میلیون و 200هزار تومان و در مراکز شبانه‌روزی بین یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 800هزار تومان است که در شهرستان‌های دورافتاده این رقم بسیار کمتر است؛ چرا که خانواده‌ها توانایی مالی زیادی ندارند تا بتوانند به این مراکز کمک کنند.

در همین حال محمد نفریه، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با همشهری از پرداخت معوقات مراکز شبانه‌روزی و روزانه خبر داد و گفت: «روز گذشته (سه‌شنبه) ‌این معوقات پرداخت شده است. وی درخصوص یارانه مراقبت در منزل نیز گفت: یارانه مراقبت در منزل تا مرداد‌ماه پرداخت شده و هر زمان بودجه بهزیستی تامین شود، این یارانه نیز به ذیحسابان پرداخت می‌شود.
به گفته نفریه، مبلغ یارانه‌ای که ماهانه باید برای مراقبت در منزل پرداخت شود 8میلیارد تومان است که از مرداد‌ماه تا‌کنون بودجه آن برای بهزیستی تامین نشده است.
به گفته معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، حدود 100هزار نفر در مراکز روزانه، شبانه‌روزی و مراقبت در منزل تحت پوشش هستند که یارانه مراکز شبانه‌روزی ماهانه برای هر نفر 760هزار تومان، در مراکز روزانه 520هزار تومان و مراقبت در منزل 612هزار تومان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید