• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 25 آبان 1398
کد مطلب : 87898
+
-

سرمربی تجدید، کاپیتان مردود

سرمربی تجدید، کاپیتان مردود

در ادامه سیر نزولی تیم‌ملی با هدایت مارک ویلموتس، بازی ایران مقابل عراق رکوردهای منفی بازی با بحرین را هم جابه‌جا کرد. تیم‌ملی ایران در بازی پنجشنبه‌شب مقابل عراق 51درصد مالکیت توپ داشت و 326پاسی که ملی‌پوشان ردوبدل کردند از دقت 72درصدی برخوردار بود. هر سه عددی که خواندید نازل‌ترین اعدادی بودند که تیم‌ ویلموتس تاکنون در هر یک از این بخش‌ها به جا گذاشته است. از زمان رفتن کی‌روش و آمدن ویلموتس، تیم‌ملی 6بازی (رسمی و دوستانه) انجام داده و بازی به بازی ضعیف‌تر شده است. در 5بازی قبلی پایین‌ترین تعداد پاس برای ایران 441پاس بود که در بازی با بحرین اتفاق افتاد اما در مقابل عراق ملی‌پوشان با نزولی فاحش به 326پاس رسیدند. دقت پاس هم از 81درصد (در بازی با بحرین) تا 87درصد (بازی با هنگ‌کنگ) در نوسان بود اما در مقابل عراق یکباره تا 72درصد نزول کرد.
  هر نیمه یک شوت
آنالیزهای سایت متریکا و اعداد و ارقامی که از این آنالیزها به‌دست آمده نشانگر آن است که تیم‌ملی در سایر آیتم‌ها نیز ضعیف‌ترین عملکرد خود طی ماه‌های اخیر را مقابل عراقی‌ها داشته است. تیم ویلموتس که در همه بازی‌های گذشته‌ تعداد شوت‌هایش را حداقل به عدد10رسانده بود، در مقابل عراق نتوانست از 6شوت فراتر برود و از این تعداد فقط 2شوت در چارچوب بود که این هم بدترین آمار او طی 6بازی‌اش روی نیمکت تیم‌ملی بوده است. ملی‌پوشان ایران در هر نیمه فقط یک شوت در چارچوب داشتند که این یک آمار فاجعه‌بار برای یوزهای ایرانی است. کافی است به‌خاطر بیاورید در نخستین روزهای آمدن ویلموتس، تیم‌ملی در مصاف دوستانه با کره‌جنوبی 16شوت زد که 6تا از این شوت‌ها در چارچوب دروازه حریف بودند.
  نوراللهی بهترین بود؛ کاپیتان بدترین
در بخش امتیازات فردی بازیکنان نیز آنالیزهای متریکا نشان می‌دهد تقریبا نیمی از بازیکنان حاضر در این میدان نمره زیر متوسط گرفته‌اند. احمد نوراللهی با نمایش استاندارد و گلی که در نیمه اول به ثمر رساند نمره7.5گرفت و با همین نمره بهترین بازیکن ایران بود. احمد در 67درصد نبردهایش موفق بود، 21پاس سالم داد و 6عملکرد موفق دفاعی هم داشت. با این کارنامه، او بالاتر از محبی و کنعانی‌زادگان به‌عنوان بهترین بازیکن تیم‌ملی در مقابل عراق برگزیده شد. محمد محبی در سومین بازی ملی‌اش یک پاس گل داد و به‌جز این گل تنها شوت در چارچوب تیم‌ملی هم توسط او زده شد. بازیکن بوشهری و پدیده جدید فوتبال ایران با این عملکرد در مقابل عراق نمره6.97 گرفت و بعد از نوراللهی دوم شد. حسین کنعانی‌زادگان(6.66)، رامین رضاییان(6.39)، مرتضی پورعلی‌گنجی(6.23)، مهدی طارمی(6.01)، میلاد محمدی(5.99)، امید ابراهیمی(5.97)، علیرضا بیرانوند(5.87) و سردار آزمون(5.84) هم در رتبه‌های سوم تا دهم قرار گرفتند. اما پایین‌تر از تمام این بازیکنان و در آخرین رتبه نام کاپیتان تیم‌ملی دیده می‌شود که با 80دقیقه حضور در میدان و سپس دریافت کارت قرمز و اخراج، نمره5.74 را از سایت متریکا گرفته و ضعیف‌ترین بازیکن ایران در این میدان بوده است. مسعود شجاعی در مصاف با عراق یک پاس کلیدی هم نداد، هیچ شوتی به سمت دروازه نزد و حتی یک دریبل موفق هم نداشت. این بازیکن 18پاس سالم داد که دقت پاس 72درصدی او را نشان می‌دهد. کاپیتان 36ساله تیم‌ملی در این بازی 3بار متحمل خطا شد و 3بار هم خطا کرد که بابت همین 3خطا دو بار کارت زرد گرفت. او با اخراج از میدان تیم‌ملی را در 10دقیقه آخر بازی 10نفره کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید