• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 25 آبان 1398
کد مطلب : 87841
+
-

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به‌مناسبت حلول ‌ماه ربیع‌الاول و فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفرصادق(ع) رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۳۵۵۲نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضاییه به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۳۵۵۲نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط، واجدِ شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. 

عفو 32محکوم امنیتی

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه به تبیین تفاوت‌های عفو امسال با عفو‌های ادوار گذشته پرداخت و تصریح کرد: معمولا در عفو‌های موردی که لیست آن تنظیم و تقدیم مقام معظم رهبری می‌شد، تعداد مشمولان عفو بین 700 تا هزار نفر بود، اما در این دوره، ۳۵۵۲ نفر از محکومان دادگاه‌های عمومی، انقلاب، نظامی و تعزیرات حکومتی مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند که یک عفو بی‌سابقه به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: همچنین برخلاف بسیاری از عفو‌های دیگر که معمولا محکومان امنیتی مستثنی می‌شدند و سهمی در لیست عفو‌های پیشنهادی نداشتند، با تدبیر خاص ریاست قوه قضاییه تعدادی از محکومان امنیتی، تعدادی از دانشجویانی که در حوادث سال‌های اخیر محکومیت پیدا کرده بودند و تعدادی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که دوره‌های گذشته محکومیت پیدا کرده بودند و محکومیت آنها در حال اجرا و یا در آستانه اجرا بود نیز در لیست پیشنهادی قوه قضاییه گنجانده شدند.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: در درخواستی که تقدیم مقام معظم رهبری شد، توضیح داده شد که برای تعدادی از این افراد هم درخواست عفو به عمل می‌آید که این عفو مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفت و عیدی بسیار مناسب و شایسته‌ای در شب هفدهم‌ماه ربیع الاول برای جمع کثیری از محکومان بود. خبرگزاری تسنیم، تعداد محکومان امنیتی که مشمول عفو شده‌اند را 32نفر (از جمله تعدادی از اهالی رسانه و دانشجویی) اعلام کرده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید