• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 22 آبان 1398
کد مطلب : 87617
+
-

فروش ماشین‌‌های امانتی در نمایشگاه قلابی

فروش ماشین‌‌های امانتی در نمایشگاه قلابی


2مرد که با اجاره یک نمایشگاه خودرو، خودروهای امانتی مردم را به مشتریان‌شان می‌فروختند بعد از کلاهبرداری 1.5میلیارد تومانی پا به فرار گذاشتند تا اینکه به دام پلیس افتادند.
به گزارش همشهری، راز مردان کلاهبردار با شکایت زن میانسالی فاش شد که متهمان خودروی رنو کلیوس وی را فروخته و پولش را به جیب زده بودند. این زن در تشریح ماجرایی که برایش رخ داده بود گفت: قصد فروش ماشینم را داشتم و برای همین به یک نمایشگاه در خیابان مطهری رفتم. در آنجا با جوانی به نام یاسر روبه‌رو شدم که می‌گفت مالک نمایشگاه است و برای همین ماشینم را به او سپردم که آن را برایم بفروشد. اما چند روز بعد فهمیدم که یاسر ماشین مرا به مبلغ 500میلیون تومان فروخته و همه این مبلغ را برای خودش برداشته و متواری شده است.
با این شکایت، رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. کارآگاهان در بررسی‌های بیشتر متوجه 3شکایت مشابه دیگر هم شدند که بررسی این شکایت‌ها نشان می‌داد 2 مرد به نام‌های یاسر و حامد با معرفی خود به‌عنوان نمایشگاه‌دار اقدام به اجاره یک نمایشگاه خودرو کرده و پس از جلب اعتماد شهروندان، با این ادعا که « خودروی شما را بالاتر از قیمت بازار می‌فروشیم»، خودروهای گران قیمت و اسناد آن را از مالکان تحویل می‌گرفتند. سپس این خودروها را با قیمتی پایین‌تر از نرخ بازار فروخته و مبالغ آن را به جیب زده و پس از آن نیز متواری شده بودند.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: کارآگاهان در گام بعدی مالک نمایشگاه را شناسایی و از وی تحقیق کردند. وی گفت که مغازه‌اش را به فردی که خود را حامد معرفی کرده بود برای ایجاد نمایشگاه فروش خودرو اجاره داده و از نقشه او خبر نداشته است. بعد از به‌دست آمدن اطلاعاتی از حامد، کارآگاهان موفق شدند در ردگیری‌های تخصصی مخفیگاه این مرد را در محدوده خیابان مطهری شناسایی کرده و او را در19آبان‌ماه دستگیر کنند.
 سرهنگ کامیار چهری ادامه داد: این مرد در همان بازجویی‌های اولیه به کلاهبرداری اعتراف کرد و با اطلاعات به‌دست آمده از او معلوم شد که همدستش پس از این کلاهبرداری به یکی از شهرهای غربی رفته و قصد فرار از کشور را دارد. به این ترتیب تیمی از کارآگاهان راهی این شهر، یعنی ماکو شدند و یاسر را قبل از خروج از کشور دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
وی افزود: متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری از مالباختگان اعتراف کرد و تحقیقات تکمیلی از او و همدستش ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید