• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 21 آبان 1398
کد مطلب : 87568
+
-

رسیدگی به اتهامات خانواده اخلالگر آقای خرمی‌پور

10اخلالگر ارزی متواری هستند

قضایی
10اخلالگر ارزی متواری هستند


رئیس شعبه اول ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی از متواری‌بودن ۱۰ متهم از ۱۷‌متهم پرونده اخلالگران ارزی خبر داد.
جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی خرمی‌پور، محمد خرمی‌پور، معصومه خرمی‌پور، منیره خرمی‌پور، تیمور عامری‌برکی، علیرضا عامری‌برکی، کاظم نجف‌آبادی فراهانی، محمد وکیلی، محمد‌حسین زندیه، امید صابر خیابانی، محمد زندیه، شهرام تیموری، علی‌اصغر سلطانی‌گهر، سیدحمیدرضا، مصطفی و مجید شفیعی، بابک حسینی و شرکت دلفین آبی، شرکت کشت و صنعت سبز سبحان، شرکت دکا تجارت آتی به‌عنوان شخصیت حقوقی امروز به ریاست قاضی موحد برگزار شد.
مسعود شاه‌محمدی، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: نظر به‌وجود بحران ارزی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و متأسفانه سیاستگذاری غلط دولت در عرصه مدیریت بحران در سال‌های مذکور، فرصت سوءاستفاده سودجویان از منابع مالی عمومی فراهم شد.
وی افزود: این پرونده درباره آن است که سود جریان یکی از شبکه‌های ارزی دولتی دریافت شد و این ارز دولتی موجب تلاطم بازار و خروج منابع ارزی شد.
نماینده دادستان با قرائت بخشی از کیفرخواست، گفت: متهمان حسب قرائت کیفرخواست همگی به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به‌صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته به مبلغ ۱۵۰‌میلیون دلار متهم هستند.
به گزارش خبرگزاری میزان، نماینده دادستان گفت: حسب تحقیقات ما مشخص شد خانواده خرمی‌پور (مهدی، محمد، معصومه و منیره) و محمدحسین و محمد زندیه و شهرام تیموری تحت مدیریت محمد خرمی‌پور برای واردات کالا‌های اساسی اقدام به ایجاد 3 شرکت تجاری کردند و با استفاده از بحران ارزی سال‌۹۶ و افزایش تفاوت نرخ ارز دولتی در بازار آزاد به بهانه کالای اساسی اقدام به دریافت مبالغ کلان در مجموع ۱۵۰‌میلیون دلار می‌کنند که صرافی عاملی این پول‌ها را تهیه و پس از دریافت ارز دولتی با کمک محمد وکیلی که مقیم امارات و کارمند بانک مرکزی بوده، به فروش این ارز‌ها در بازار اقدام می‌کنند.
وی تصریح کرد: پس از آن مدیران این شرکت از کشور متواری می‌شوند و ضابطان موفق شدند تنها محمدحسین زندیه را که حین فرار بود، دستگیر کنند.
شاه‌محمدی افزود: بستگان محمد زندیه شامل پدر، مادر، برادر، خواهر، خاله و شوهرخاله از کشور فرار می‌کنند و فرزند خود را تنها می‌گذارند و محمدحسین زندیه نیز هنگام فرار دستگیر می‌شود.
وی اعلام کرد: این افراد با تهیه اسناد مجعول اقدام به ثبت سفارش واردات کالاهای اساسی مانند روغن خام کرده و تمام شماره‌حساب‌ها متعلق به‌خود افراد و شخصی به نام محمد وکیلی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید