• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 20 آبان 1398
کد مطلب : 87384
+
-

جودی دمدمی

ویترین
جودی دمدمی


«جودی دمدمی چپ‌دست می‌شود» نوشته مگان مک‌دونالد را محبوبه نجف‌خانی به فارسی برگردانده است. این‌کتاب نهمین عنوان از مجموعه «جودی دمدمی و دوستان» است که نشر افق ترجمه عناوین آن را در قالب کتاب‌های«فندق» منتشر می‌کند.
«جودی دمدمی چپ‌دست می‌شود» داستانش از جایی شروع می‌شود که فردایش روز چپ‌دست‌هاست. جودی راست‌دست است و بابا و استینک که چپ‌دست‌اند بناست فردا را جشن بگیرند. به‌همین‌خاطر می‌خواهند به کارخانه بیسکوئیت نمکی بروند. استینک دوست دارد جودی هم با آنها همراه شود. حالا مشکل‌ اینجاست که جودی برای حضور در جشن باید تمام روز کار با دست چپش را تمرین کند. او به این‌نتیجه می‌رسد که انگار دست‌چپ بودن به این راحتی‌ها هم نیست...
داستان این‌کتاب در ۳ فصل «چپ‌دست خوش‌شانس و راست‌دست قدرتمند»، «بیسکوئیت نمکی‌ زیلا» و «ضربه نهایی بلند و انداختن توپ توی سوراخ با دست چپ» جمع شده و تصویرگری‌اش هم توسط اِروین مادرید انجام شده است.
مگان مک‌دونالد در فوریه ۱۹۵۹ در ایالت ویرجینیا به دنیا آمده است. او نخستین نوشته خود را در ۱۰سالگی در روزنامه مدرسه‌اش منتشر کرد. مک‌دونالد از آن زمان تا امروز، بیش از ۵۰کتاب برای بچه‌ها نوشته که بیشتر اتفاقات آن را از خاطرات کودکی خودش وام گرفته است. این‌نویسنده وقتی دختربچه بود، مجموعه‌ای از حشرات، پوست زخم‌های خشکیده و کله‌های عروسک جمع کرده بود!
«جودی دمدمی چپ‌دست می‌شود» را نشر افق با شمارگان 2هزار نسخه به بهای 26هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :