• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 20 آبان 1398
کد مطلب : 87382
+
-

خبرهای کوتاه/زیست‌بوم

  باران، ژئوپارک قشم را تعطیل کرد
ژئوسایت‌های گردشگری قشم شامل گنبد نمکی، غار نمکدان، دره ستاره‌ها و تنگه چاهکوه به‌دلیل بارندگی تا اطلاع بعدی تعطیل شدند. علیرضا امری‌کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اعلام این خبر به ایرنا، گفت: به‌دلیل گل‌آلود شدن مسیر سایت‌های ژئوپارک، امکان تردد در این منطقه وجود ندارد.  ژئوپارک قشم ۲۶۰کیلومترمربع، شامل جزیره‌های قشم و هنگام و ۵۰۰متر مرز حاشیه دریایی این جزایر و خلیج دیرستان است. این ژئوپارک دارای ۲۵سایت متنوع و اصلی همچون تنگه چاهکوه، دره ستاره‌ها، دره تندیس‌ها، دره شور و غار نمکدان است. این ژئوپارک به‌دلیل موقعیت راهبردی آن در خلیج‌فارس و به‌عنوان نمونه منطقه‌ای در میان ژئوپارک‌های آسیای شرقی و ژئوپارک‌های اروپایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

  همایش تمدن جنوب‌شرق ایران در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود
فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، میزبان همایش «هنر و تمدن جنوب‌شرق ایران، با محوریت شهر سوخته» شد. به گزارش روابط عمومی این فرهنگستان، همایش هنر و تمدن حوزه جنوب‌شرق ایران با محوریت شهر سوخته، با همکاری استانداری سیستان‌وبلوچستان،پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و موزه ملی ایران آخرین پژوهش‌ها، یافته‌ها و دستاوردهای پژوهشگران و باستان‌شناسان درباره این حوزه بزرگ تمدنی را ارائه می‌کند. براساس این خبر، سیدمنصور سیدسجادی، سرپرست گروه کاوش‌های شهر سوخته دبیر این همایش است و نمایش مستند شهر سوخته به همراه برپایی نمایشگاهی از آخرین یافته‌ها و کاوش‌های باستانی این محوطه تاریخی ایران ازجمله برنامه‌های اجرایی این همایش است.  همایش هنر و تمدن حوزه جنوب‌شرق ایران با محوریت شهر سوخته، صبح دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ساعت ۹:۳۰ در تالار ایران فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

  امضای تفاهمنامه گردشگری یکساله میان ایران و سوئیس
تفاهمنامه همکاری گردشگری ایران و سوئیس به امضای ولی تیموری، معاون گردشگری و سوماروگا، رئیس بخش بازارهای نوظهور گردشگری سوئیس رسید. به گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این تفاهمنامه در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک 2‌کشور که با مسئولیت وزارت بهداشت ایران در سوئیس برگزار شد، امضا شده است. براساس این تفاهمنامه، 2طرف در چارچوب توانمندی و تسهیلات خود، همکاری‌های مشترک در زمینه گردشگری را براساس اصل برابری و منافع متقابل و طبق قوانین کشورهای عضو و معاهدات بین‌المللی کنونی، تقویت و توسعه خواهند داد. 2 طرف همچنین متعهد شده‌اند نهادهای دولتی را به همکاری در حوزه گردشگری تشویق کنند. براساس بند ۳ این تفاهمنامه، مسئولان گردشگری ایران و سوئیس متعهد شده‌اند اطلاعات مربوط به حضور در نمایشگاه‌ها، کنگره‌ها، روزهای گردشگری و سمینارهای کشور خود را به طرف دیگر اطلاع‌رسانی کنند. ایران و سوئیس همچنین باید اطلاعات مربوط به حوزه گردشگری، شامل قانونگذاری و سایر اسناد حقوقی مربوط به آمار گردشگری، تجارب مربوط به بهبود کیفیت خدمات گردشگری و تجارب مربوط به تنظیم عملکرد نهادهای گردشگری را براساس این تفاهمنامه تبادل کنند.  تفاهمنامه گردشگری ایران و سوئیس در ۸ بند تنظیم شده است و به‌مدت یک سال اعتبار دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید