• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 19 آبان 1398
کد مطلب : 87221
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KrrOz
+
-

زشت‌وزیبای یک لیست بلژیکی

زشت‌وزیبای یک لیست بلژیکی

لیست 23نفره تیم‌ملی برای بازی با عراق صبح دیروز اعلام شد. این لیست به‌دلیل مشکلات ویلموتس با فدراسیون فوتبال و تأخیر او در ورود به ایران با یکی دو روز تأخیر اعلام شد و حاضران در این لیست از صبح امروز در هتل آکادمی خود را به سرمربی تیم‌ملی معرفی کردند. 23بازیکن حاضر در این لیست عبارتند از: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، محمدرشید مظاهری (تراکتور)، پیام نیازمند (سپاهان)، وریا غفوری (استقلال)، سیدمجید حسینی (ترابزون اسپور)، حسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، میلاد محمدی (خنت)، محمد نادری (پرسپولیس)، مرتضی پورعلی‌گنجی (العربی)، رامین رضاییان (الشحانیه)، سیاوش یزدانی (استقلال)، امید ابراهیمی (یوپن)، احسان حاج‌صفی (تراکتور)، علی کریمی (استقلال)، احمد نوراللهی (پرسپولیس)، مسعود شجاعی(تراکتور)، وحید امیری (پرسپولیس)، کریم انصاری‌فرد (السیلیه)، علی قلی‌زاده (شارلروا)، محمد محبی (سپاهان)، کاوه رضایی (شارلروا)، سردار آزمون (زنیت) و مهدی طارمی (ریوآوه).
  فقط 4تیم داخلی
پرسپولیس با 5بازیکن همچنان صاحب بیشترین سهمیه در تیم‌ملی است و استقلال و تراکتور هر کدام 3سهمیه دارند. سپاهان، صدرنشین لیگ برتر هم تنها 2بازیکن در لیست 23نفره تیم‌ملی دارد و امید نورافکن با مشورت مربیان تیم‌ملی و تیم امید فعلا به جمع امیدها پیوسته است. 10بازیکن تیم‌ملی از باشگاه‌های خارجی می‌آیند و 13بازیکن از لیگ داخلی که نکته جالب درباره داخلی‌ها این است که فقط 4باشگاه در تیم‌ملی سهمیه دارند و سایر باشگاه‌های لیگ‌برتری هیچ بازیکنی در تیم‌ملی ندارند.
  رویه متفاوت ویلموتس و کی‌روش
برخلاف کارلوس کی‌روش که همیشه پای بازیکنان محبوبش می‌ایستاد و در هر شرایطی آنها را به تیم‌ملی دعوت می‌کرد، ویلموتس ظاهرا برای فرم فعلی بازیکنانش اهمیت خیلی زیادی قائل است و هر کسی در تیمش نیمکت‌نشین یا از فرم آمادگی دور باشد، جایی در لیست او ندارد. کی‌روش حتی زمانی که رضاییان و عزت‌اللهی و... تیم نداشتند، آنها را به اردو دعوت می‌کرد اما ویلموتس برای دومین‌بار متوالی جهانبخش را به‌دلیل نیمکت‌نشینی در برایتون و اشکان دژاگه را به‌خاطر ناآمادگی (به زعم ویلموتس) از جمع ملی‌پوشان کنار گذاشته است. دعوت دوباره از قلی‌زاده و کاوه رضایی -دوقلوهای ایرانی شارلروا- هم بعد از درخشش اخیر آنها و در راستای همین «نگرش ویلموتسی» بوده است. حالا این سؤال پیش می‌آید که اگر دلیل خط‌خوردن ترابی شرایط او در بازی‌های اخیر باشد، پس وحید امیری که شرایطش در پرسپولیس بهتر از ترابی نبوده و همچنین مسعود شجاعی که حضور آنچنانی در ترکیب تراکتور ندارد، با چه معیاری به تیم دعوت شده‌اند؟
  سعید و اشکان تمام شدند؟
اشکان دژاگه و سعید عزت‌اللهی باز هم در لیست حضور ندارند و به‌نظر می‌رسد ویلموتس اعتقادی به آنها ندارد. عزت‌اللهی در دوران ویلموتس فقط 21دقیقه بازی کرده و سهم اشکان هم از تیم ویلموتس فقط 3دقیقه حضور مقابل هنگ‌کنگ بوده است. علاوه بر این، سیدحسین حسینی و امیر عابدزاده 2دروازه‌بان جوانی که در اغلب اردوهای زمان کی‌روش حضور داشتند، با وجود درخشش‌های اخیر خود جایی در لیست ویلموتس ندارند و رشید مظاهری با وجود گل‌هایی که در 3بازی اخیر دریافت کرده، باز هم در جمع 3دروازه‌بان قرار دارد. مهرداد محمدی بعد از حضور در 2بازی اخیر و ثبت نخستین گل ملی‌اش این‌بار در جمع دعوت‌شده‌ها نیست اما محمد محبی همچنان بازیکن محبوب ویلموتس است و به اردو دعوت می‌شود. دعوت‌شدن محبی همان‌قدر قابل‌توجیه است که بازی کردن او در ترکیب اصلی مقابل بحرین غیرقابل‌توجیه بود.
  دیوار تیم‌ملی موش دارد
حضور وریا غفوری هم یکی دیگر از نکات مهم لیست جدید تیم‌ملی است. وریا بعد از غیبت در بازی با کامبوج و بحرین که حرف و حدیث‌های زیادی هم در پی داشت، این‌بار دعوت شده و جالب این است که خودش یک روز زودتر از این اتفاق خبر داده بود. لیست تیم‌ملی صبح شنبه اعلام شد اما کاپیتان استقلال جمعه در مصاحبه‌ای از دعوت خودش به تیم‌ملی خبر داد و گفته می‌شود این خبر را یکی از مسئولان باشگاه استقلال به وریا رسانده است. درز‌کردن اخبار تیم‌ملی به این طریق هم اتفاقی است که در زمان کی‌روش کمتر شاهد آن بودیم. سرمربی پرتغالی هم البته عادت‌های عجیب خودش را داشت و گاهی لیست تیم‌ملی را به‌جای رسانه‌های رسمی از طریق صفحه شخصی‌اش در فیسبوک اعلام می‌کرد! اما درز‌کردن اخبار تیم‌ملی به باشگاه‌ها و باخبر‌شدن بازیکنان از دعوت یا عدم‌دعوت‌شان در زمان او به‌ندرت دیده می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید