کفش چرم ایرانی روانه ویترینها شد
لذت خریدن و پوشیدن لباس نوهای شب عید باعث میشود تا حجم تقاضا در بازار پوشاک ایران بالا برود و انواع و اقسام برندهای داخلی و خارجی در این بازار به رقابت بپردازند. به گزارش همشهری، هرچند طی سالهای اخیر تلاشهای متعددی صورت گرفته تا از محصولات داخلی و صنعت پوشاک کشور حمایت شود اما همچنان برندهای خارجی در بازار پوشاک کشور جولان میدهند. در میان محصولات داخلی اما محصولات چرمی ایرانی موفقیت چشمگیری داشته و توانستهاند جایگاه ویژهای در بازار پوشاک برای خود دست و پا کنند.
روز گذشته نیز مراسمی برای عرضه کفش چرم ایرانی در 100فروشگاه تهران برگزار شد.
رئیس اتاق اصناف ایران در این مراسم با بیان اینکه در بخش صنایع چرم، هیچ نیازی به واردات نیست، گفت: واردات این بخش درگذشته 2.8میلیارد دلار بود که هماکنون به 1.5میلیارد دلار کاهش یافته است. علی فاضلی افزود: پس از اینکه این کار توسط اتحادیه پوشاک انجام شد و 100فروشگاه عرضه پوشاک در تهران اقدام به عرضه و فروش پوشاک «ساخت ایران» کردند، از امروز 100عضو از اتحادیه کفش چرم دستدوز نیز با هماهنگی اتحادیه مربوط اقدام به این کار کردند. رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز نیز در این مراسم گفت: واردات رسمی ۷میلیون دلار است درحالیکه ۵۱۳ میلیون دلار بهصورت قاچاق وارد کشور میشود. شجری درباره میزان تولید داخل اظهار کرد: کشور ظرفیت تولید ۴۰۰ میلیون کفش را دارد اما، بهدلیل مشکلات تورم، تسهیلات و مواداولیه نمیتوانیم این میزان را تولید کنیم