• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 14 اسفند 1396
کد مطلب : 8654
+
-

تبلیغات از چهره 700 اتوبوس شهری زدوده می‌شود

شهر
تبلیغات از چهره 700 اتوبوس شهری زدوده می‌شود

 محمد فخار|خبرنگار:

روند پاکسازی تبلیغات اتوبوس‌های شهری 15روز است که آغاز شده و باید همه 700اتوبوس شهری دارای تبلیغات پاکسازی شوند.

شورای شهر تهران در‌ماه گذشته تصمیم گرفت تبلیغات از شیشه اتوبوس‌های شهری حذف شود تا ارتباط مسافران اتوبوس‌های بی‌آرتی با خارج از کابین قطع نشود. در هفته‌های اخیر، تحریریه همشهری شاهد تماس‌های زیادی بود که شهروندان پیگیر این مصوبه بوده‌اند.

روزنامه همشهری طی هفته‌های اخیر پیگیر این موضوع بوده و به تازگی خبر رسیده که این مصوبه در مسیر اجرایی شدن قرار دارد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد از 15روز پیش، پس از ابلاغ مصوبه پاکسازی تبلیغات روی شیشه اتوبوس‌های شهری، تاکنون 100دستگاه اتوبوس پاکسازی شده، اما هنوز 600دستگاه دیگر باقی مانده که به‌زودی تبلیغات از چهره این وسایل عمومی حمل‌ونقل نیز پاک می‌شود.

یکی از شهروندان در پیامی اعلام کرده بود: «خواهشی داشتم از مسئولان شرکت واحد که این تبلیغات را از روی شیشه‌های اتوبوس‌ها بردارند. حیف شهر تهران نیست با این همه قشنگی که دارد از دیدنش لذت نبریم. من یک مادر هستم، از خیابان ولیعصر تا تجریش سوار اتوبوس شدم اینقدر دلم گرفت تا به مقصد برسم. حیف حیف!»  پیمان سنندجی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران در این‌باره به همشهری می‌گوید: طبق ابلاغیه‌ای که توسط معاون حمل‌ونقل شهردار تهران به اتوبوسرانی رسید و پس از اتمام قرارداد قبلی، در حال برنامه‌ریزی برای پاکسازی شیشه اتوبوس‌ها از تبلیغات هستیم و نظر شهروندان را حتما در این زمینه درنظر می‌گیریم تا مشکلات گذشته تکرار نشود. سنندجی درباره زمان اجرای کامل این تصمیم گفت: 15روز است روند پاکسازی شروع شده و این روند ادامه دارد. به گفته این مقام مسئول، براساس نظر شهروندان در مدل جدید مشکلات قبلی رفع می‌شود تا خواسته مردم برآورده شود و تبلیغات جلوی دید آنها را نگیرد. سنندجی درباره این نکته که تبلیغات بخشی از هزینه‌های اتوبوسرانی را تأمین می‌کند، می‌گوید: این درست است و در کیفیت خدمات و منابع درآمدی برای اورهال کردن اتوبوس‌ها اثر داشته و با تغییرات جدید، منابع کاهش می‌یابد، اما نظر مردم در این زمینه برای مدیران شهری اولویت دارد. موضوع دیگر نیز بحث صوت و اعلام ایستگاه‌ها در داخل اتوبوس‌هاست که در سال 97آن را خواهند دید. ما قطعا به سمت هوشمند شدن سرویس اتوبوس‌ها و کاهش سرفاصله آنها و همچنین نوسازی ناوگان فرسوده با اتوبوس‌های جدید پیش خواهیم رفت و اثرات آن از ماه‌های ابتدایی سال97مشاهده خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید