• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 4 آبان 1398
کد مطلب : 86377
+
-

توسعه پایدار تهران بدون مشارکت زنان میسر نمی‌شود

مدیرکل دفتر شهردار تهران در نشست کانون زنان مدیریت شهری گفت: توسعه پایدار تهران بدون مشارکت زنان میسر نمی‌شود.
به گزارش کانون زنان مدیریت شهری، مصطفی کاظمی در نشست فوق تأکید کرد: مدیریت کلانشهر تهران برای توسعه متوازن پایتخت نیازمند حضور و مشارکت سازمان‌یافته جامعه زنان و نگاه زیبایی‌شناسانه، مادرانه و انسانی آنها در تصمیم‌سازی‌ و تصمیم‌گیری‌هاست.
وی تحقق شعار «تهران شهری برای همه» را در گرو مشارکت بانوان دانست و گفت: مشارکت بانوان فعال در عرصه‌های مدیریت شهری، فرصت مغتنمی برای تحقق شعار «تهران شهری برای همه» و ارتقای شهرداری تهران است.
کاظمی افزود: ویژگی‌های فعلی شهرداری تهران متفاوت با ادوار گذشته است. امروزه خانواده بزرگ شهرداری تهران با جمعیتی بالغ بر ۶۵ هزار نفر نیروی کارآمد، نیازمند ترویج همدلی، همگرایی و عدالت سازمانی و شفافیت است.
وی نگاه جنسیتی به بانوان را از آفت‌های مهم هر سازمان دانست و گفت: نگاه جنسیتی حاکم بر جامعه و امروز سازمان شهرداری تهران نگاهی اشتباه و احساسی غیرواقعی است.انسان‌ها خود جایگاه و هویت خود را تعریف می‌کنند و محدودیت‌های اندک نباید بهانه‌ای برای عدم‌پیشرفت بانوان شود و مطلق‌گرایی و نگاه جنسیتی از بزرگ‌ترین آفت‌هایی است که می‌تواند به هر جامعه‌ای لطمه‌های بزرگ وارد کند.
وی با بیان اینکه جمع کانون زنان مدیریت شهری، جمعی قابل تحسین و تامل برانگیز است، افزود: کانون زنان مدیریت شهری می‌تواند رویدادهای بزرگی را برای زنان جامعه ما در حوزه مدیریت شهری به ارمغان بیاورد به شرطی که روحیه مطالبه‌گری داشته باشد و با تلاشی افزون‌تر، تیم محور، دانش پایه، برنامه محور و متکی بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید