• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 4 آبان 1398
کد مطلب : 86376
+
-

دکل‌های غیراستاندارد اخطار گرفتند

مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر با بیان اینکه تعداد دکل‌های مخابراتی متخلف در سطح شهر تهران زیاد است، از صدور اخطار برای برچیدن دکل مخابراتی که در مجاورت 2مرکز آموزشی در اکباتان قرار دارد، خبر داد.
فرهود کاظمی در گفت‌وگو با شهرنوشت، با بیان اینکه در شرکت ارتباط مشترک شهر به‌دنبال ریشه‌یابی موضوع تخلفات دکل‌های مخابراتی هستیم، اظهار کرد: «برای اینکه بتوانیم از این تخلفات جلوگیری کنیم صرف اینکه با تخلف یک یا 2 دکل مخابراتی برخورد شود کفایت نمی‌کند و باید در این مورد ریشه‌یابی صورت بگیرد. درواقع، عوامل بروز تخلف از خود تخلف مهم‌تر است.»
به گفته او، برای جلوگیری از تخلفات در این حوزه هم باید به مسائلی مانند حوزه قانونگذاری، تفکیک ضوابط حقوق تأمین‌کنندگان این خدمت و حوزه حقوق مصرف‌کنندگان این خدمت که همه اینها در بحث دکل‌های مخابراتی نقش‌آفرینی می‌کنند، توجه کرد.
مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: «تخلفات در حوزه دکل‌های مخابراتی تخلفات کمی نیستند و بیشتر آنها تخلف نسبت به ضوابط شهرسازی است. آمار تمام تخلفات هم در شرکت ارتباط مشترک شهر جمع‌آوری شده، اما با توجه به تعداد زیاد تخلفات رسیدگی به همه آنها زمان‌بر است و همگی در حال بررسی هستند.» 
کاظمی با اشاره به تذکر شورای شهر نسبت به 2دکل مخابراتی در کنار 2مدرسه هم توضیح داد: «اعضای شورای شهر حسب وظیفه و مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند سؤالات را مطرح می‌کنند و ما هم وظیفه پاسخگویی داریم. این 2سایت مخابراتی که در اکباتان هستند مجوز ندارند و پیش از این اخطارهای لازم برایشان ارسال شده است.»
او در عین حال تأکید کرد: «سایت‌هایی که تخلف‌های این‌چنینی دارند محدود به یک یا دو مورد نیست؛ بنابراین زمانی که تخلف گسترده می‌شود روش برخورد با تخلف‌ها هم متفاوت می‌شود. به بیشتر دکل‌های متخلف قبلا ابلاغ شده که باید برچیده شوند، اما علاوه بر این اقدامات ما در حال بررسی ریشه‌های بروز این تخلفات هستیم.»
کاظمی معتقد است: «بخشی از این تخلف‌ها به نیاز جامعه و دسترسی شبکه ارتباطات سیار و دیتا برمی‌گردد، اما تأمین این تقاضا در مسیر استاندارد و ایمن برای شهروند برآورده نمی‌شود.»
این مقام مسئول، هدف اصلی شرکت ارتباط مشترک شهر را دسترسی ایمن همه شهروندان تهرانی به فناوری براساس مصوبات شورای شهر عنوان کرد و گفت: «ریشه‌های تخلفات به قبل از تأسیس این شرکت برمی‌گردد؛ با این حال هم‌اکنون در تلاش برای حذف تدریجی تخلفات در این اکوسیستم هستیم.»
مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر تأکید کرد: «همه تخلفات مربوط به ایمنی شهروندان و آسیب به سلامت آنان نیست بلکه بیشتر تخلف‌ها تخطی از اصول قوانین و شهرسازی است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید