• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 14 اسفند 1396
کد مطلب : 8634
+
-

استقبال 800میلیارد تومانی ازسکه

طلاوارز
استقبال 800میلیارد تومانی ازسکه

طی روزهای پایانی سال، مثل همیشه بازار سکه در ایران پرطرفدار و داغ است. براساس تازه‌ترین آماری که مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی اعلام کرده، در جریان پیش فروش سکه، تاکنون ۶۰۰هزار قطعه سکه فروخته شده است که این تعداد رقمی ۸۰۰میلیارد تومان را در برمی‌گیرد.

طرح پیش‌فروش سکه با قیمت قطعی از ۲۸بهمن‌ماه و در قالب بسته سیاستی بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز به اجرا درآمد. طبق گزارش ایسنا متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به شعب بانک ملی سکه تمام بهار آزادی را با سررسید یکساله با نرخ قطعی یک میلیون و 300هزار تومان و سررسید شش ماهه با نرخ یک‌میلیون و 400 هزار تومان خریداری کنند. 

براساس گزارشی که رحیمی - مدیر اداره نشر و ریالی بانک مرکزی - روز گذشته در حاشیه برگزاری مجمع بانک مرکزی ارائه کرد، حاکی از این بود که تا ۱۲اسفندماه ۶۰۰هزار قطعه سکه پیش‌فروش شده است. اگر نرخ یک‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان را برای فروش درنظر بگیریم، ۸۴۰میلیارد تومان از محل فروش این ۶۰۰هزار قطعه تاکنون به شبکه بانکی وارد شده است. اگر مبلغ 1 میلیون و 300 هزار تومان مربوط به پیش فروش 6 ماهه را در نظر بگیریم 780 میلیارد تومان وارد شبکه بانکی شده است. حال آنکه ترکیبی از این پیش فروش‌ها رقم خورده که حدود 800 میلیارد تومان می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :