• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 1 آبان 1398
کد مطلب : 86202
+
-

پسر 9ساله، قاتل 5نفر

پسر 9ساله، قاتل 5نفر


پسر 9ساله‌ای که متهم به آتش زدن عمدی خانه‌شان و قتل 5عضو خانواده‌اش است در دادگاه حاضر و با اتهام 5قتل درجه اول روبه‌رو شد.
به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های آمریکا، این پسربچه 9ساله که کایل الوود نام دارد روز دوشنبه در حالی در دادگاهی در ایالت ایلینوی حاضر شد که به سختی بالای صندلی‌ای که روی آن نشسته بود قابل مشاهده بود و حتی پاهایش به زمین نمی‌رسید. با این حال او متهم به ارتکاب یک جنایت وحشتناک بود و وکیل مدافع وی در تمام طول مدت دادگاه تلاش می‌کرد معانی عباراتی از جمله«ادعا»، « اتهام» و... را برایش توضیح بدهد.
جنایتی که این متهم 9ساله رقم زد به حدود 6ماه پیش برمی‌گردد. در آن زمان در خانه‌ای در ایالت ایلینوی آتش‌سوزی هولناکی رخ داد که منجر به مرگ 3 کودک و 2بزرگسال شد. یکی از نجات یافتگان این حادثه پسربچه‌ای 9ساله بود که خیلی زود معلوم شد که وی عامل این آتش‌سوزی بوده است. بررسی کارشناسان نشان داد که کایل الوود شب حادثه با دستکاری تایمر هوا، آن را طوری تنظیم کرده بود که در نیمه‌های شب وقتی همه در خواب هستند، آتش‌سوزی شروع شود اما شاید تصورش را نمی‌کرد که این اتفاق باعث مرگ مادربزرگش، خواهر و برادرش، دختر خاله‌اش و پدر او شود.
روز دوشنبه، پس از حضور متهم 9ساله در دادگاه، دادستان او را متهم به 5قتل درجه یک کرده و دستور بازداشت او را صادر کرد. اتفاقی که باعث شوک بزرگی به انجمن‌های حمایت از حقوق کودکان در این کشور شده است. چرا که آنها معتقدند کودکان مسئول جرایمی که مرتکب می‌شوند نیستند و با دستگیری و محاکمه آنها، آینده‌شان تباه خواهد شد. حالا اما کایل 9ساله با اتهام قتل 5نفر روبه‌روست و باید منتظر ماند و دید که در نهایت دادگاه درباره این پرونده چه تصمیمی خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید