مشاور معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه اولویت شهرداری بعد از تثبیت ضابطهمندی، این است که فعالیت ارائهدهندگان خدمات هوشمند مسافر به نفع عموم مردم توسعه یابد و تسهیل شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در فضای رقابتی قیمتگذاری شرکتهای مسافربر اینترنتی مداخله نخواهد کرد.
علی پیرحسینلو در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائهدهندگان خدمات هوشمند مسافر با امضای 2وزیر کشور و صمت گفت: در همین راستا شهرداری تهران با تپسی بهعنوان اولین شرکت مسافربر اینترنتی قرارداد همکاری منعقد کرد و قراردادهای مشابه بهزودی با دیگر شرکتها هم امضا خواهد شد. وی با بیان اینکه در این دستورالعمل شرایط رانندهها، خودروهای فعال و همچنین ضوابط فعالیت شرکتها مشخص شده است، افزود: مهمترین تحولی که با ابلاغ این دستورالعمل رخ میدهد، این است که نوع رابطه این شرکتها با شهرداریها مشخص میشود و ضوابط ترافیکی، آلایندگی و فرسودگی ناوگان و... برای شرکتهای فعال روشن شده و مبنای عمل قرار میگیرد. پیرحسینلو در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تجدید نظر در این دستورالعمل وجود دارد یا خیر، گفت: دقت داشته باشید هر قانون و آییننامهای به هرحال یک محصول بشری است و امکان تغییر، تحول، اصلاح و تکمیل دارد که البته این سخن بهمعنای عقبگرد از این ضوابط و از اصل ضابطهمندی نیست، بلکه ممکن است نکاتی تا الان دیده نشده باشد و یا مسائلی وجود دارد که تصمیمگیران فعلا در مورد آنها به نتیجه و اجماع نرسیدهاند که ممکن است بعدا اضافه یا اصلاح شود و احیانا نسخههای تکمیلی تصویب و ابلاغ شود. وی درخصوص شمول این ضوابط بر حملونقل اینترنتی بار و کالا هم گفت: یکی از نقاط ابهام و قابل سؤال درباره این دستورالعمل همین است که ظاهرا صرفا به ضوابط حملونقل مسافر با خودرو پرداخته و جای سؤال است که آیا این ضوابط قابل تعمیم به حملونقل مسافر با موتورسیکلت هم هست یا نه. هرچند در جاهایی از این دستورالعمل بهطور کلی از وسایل نقلیه صحبت شده است اما در بند و تبصرههایی هم از لزوم ثبت «ویآیان» که صرفا برای خودروهاست، صحبت شده است. موضوع حملونقل بار و کالا نیز در این دستورالعمل مسکوت مانده و این در حالی است که در مصوبه ابتدایی هیات وزیران در سال95، در مورد لزوم ساماندهی ارائهدهندگان خدمات هوشمند مسافر، به تعیین ضوابط در این حوزه اشاره شده بود. پیرحسینلو با بیان اینکه طبعا چنین مواردی میتواند بهعنوان ایدههای تکمیلی و اصلاحی مطرح باشد، افزود: البته از نظر شهرداری تهران، تدوین ضوابط برای جابهجایی هوشمند مسافر، اولویت و فوریت داشت و به همین دلیل حالا که این مهم ساماندهی شده، تمام تلاش خود را در راستای کمک به توسعه و تسهیل هوشمندسازی این حوزهها و رفع دغدغههای بخش خصوصی فعال متمرکز خواهیم کرد.
سه شنبه 30 مهر 1398
کد مطلب :
86065
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/KrX2r
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved