• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 مهر 1398
کد مطلب : 86038
+
-

سه چهار هفته دیگر صدر جدولیم، قول می‌دهم

بیرانوند: انتقادها را درک نمی‌کنم، کورتوآ هنوز یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان است

سه چهار هفته دیگر صدر جدولیم، قول می‌دهم

حمیدرضا علیپور

  علیرضا بیرانوند نسبت به فصل قبل کمتر کلین‌شیت می‌کند. او از پیکان هم گل خورد و یک اشتباه هم اوایل بازی داشت و یک گل آفساید هم خورد اما یک گل صددرصد را هم خرید. دریافت پنجمین گل در لیگ برتر باعث نشده اعتماد کالدرون از او سلب شود. با بیرو از شرایط این روزهای خودش و پرسپولیس و تیم ملی و بازی با بحرین و البته کورتوآ که دروازه‌بان مورد علاقه اوست، حرف زدیم.

  بعد از 2 باخت به پدیده و سپاهان بالاخره بردید.
پیکان تیم بسیار خوبی است و در خط حمله بازیکنان بسیار خوبی دارد اما ما در این بازی خیلی خوب بازی کردیم و خیلی زود به گل رسیدیم اما اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم اما در هر صورت برای ما 3امتیاز این بازی مهم بود که به آن رسیدیم.

  در این فصل چرا کم کلین‌شیت می‌کنی؟
من تلاشم را می‌کنم تا دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارم اما به هر حال فوتبال همین است؛ بعضی وقت‌ها نمی‌شود و آنطور که می‌خواهی پیش نمی‌رود. برای من مهم پیروزی تیم است و خوشحالم که این اتفاق افتاد.

 در بازی با پیکان خیلی فریاد می‌زدی و صدایت در ورزشگاه خالی می‌پیچید و شنیده می‌شد.
من همیشه در طول بازی این‌قدر داد می‌زنم که بعد از بازی نمی‌توانم راحت صحبت کنم. وقتی تماشاگر هست، صدای من بین هیاهوی ورزشگاه گم می‌شود. این وظیفه دروازه‌بان است که با توجه به اشرافی که از عقب زمین روی مسابقه و بازیکنان دارد، نکات لازم را بگوید و انتقال بدهد.

  با وجود این پیروزی انتقادات زیادی از پرسپولیس می‌شود.
من متوجه دلیل انتقادات نمی‌شوم. ما تا اینجای فصل و تنها 7هفته از لیگ 12امتیاز کسب کرده‌ایم و این در شرایطی است که در بازی برابر سپاهان و شهر خودرو و حتی تراکتور همه دیدند که مستحق باخت نبودیم اما با بدشانسی توپ‌های ما تبدیل به گل نشد.

  فکر می‌کنی پرسپولیس در اندازه مدعی بازی می‌کند؟
قطعا ما این فصل هم مدعی قهرمانی خواهیم بود و می‌خواهم از همین جا به هواداران قول بدهم که ما 3 یا 4هفته دیگر صدر جدول هستیم.

  چرا خط حمله این‌قدر ضعیف شده؟
فشار روی بازیکنان خط حمله خیلی زیاد است اما مطمئن باشید با 2 یا 3 پیروزی دیگر تیم از این شرایط خلاص می‌شود و خط حمله تیم هم به روزهای اوج برمی‌گردد.

  کمی از پرسپولیس فاصله بگیریم. در مورد تیم ملی و شکست برابر بحرین صحبت کن.
به‌نظرم در نیمه دوم آن بازی ما خیلی خوب بازی کردیم و می‌توانستیم حتی پیروز شویم. با وجود این کمی عصبی شدیم و اگر تمرکز خودمان را به‌هم نمی‌زدیم راحت می‌توانستیم ببریم. مطمئنم در بازی برگشت جبران می‌کنیم.

  از دروازه‌بان مورد علاقه‌ات -کورتوآ- هم این روزها خیلی انتقاد می‌شود.
شرایطی که برای کورتوآ پیش آمده به‌نظر من برای هر دروازه‌بانی اتفاق می‌افتد و قرار نیست یک دروازه‌بان همیشه در اوج باشد. قول می‌دهم کورتوآ خیلی زود به روزهای اوجش برمی‌گردد. انتقادها از او را درک نمی‌کنم. کورتوآ بهترین دروازه‌بان جام‌جهانی بود و هنوز هم یکی از بهترین‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :