• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 29 مهر 1398
کد مطلب : 85999
+
-

برف و باران به کشور رسید

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رگبار پراکنده باران در برخی مناطق کشور تا اواخر هفته و بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد.
صادق ضیائیان با اعلام اینکه تا روز چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و شمال غرب کشور رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، به ایسنا گفت: طی این مدت در دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعد ازظهر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
او گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در جنوب غرب کشور و برخی مناطق مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این مدت به‌علت افزایش وزش باد در شمال عربستان و جنوب عراق وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تا آخر هفته در سواحل شمالی کشور بارش متناوب باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: دمای هوا در بخش‌های شمالی کشور بین ۵ تا ۸ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف دور از انتظار نیست.
به گفته ضیائیان، بعدازظهر امروز نیز در مناطقی از کرمان و ارتفاعات شمال هرمزگان رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
وی درباره وضعیت جوی تهران طی 2 روز آینده نیز اعلام کرد: آسمان تهران، امروز نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده و حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و روز سه‌شنبه آسمان تهران نیمه ابری به‌تدریج همراه با افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید