• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 25 مهر 1398
کد مطلب : 85754
+
-

کره‌شمالی در آستانه تصمیم بزرگ

کره‌شمالی در آستانه تصمیم بزرگ

انتشار تصاویر متفاوت کیم جونگ اون، رهبر جوان کره‌شمالی، درحال سوارکاری در یکی از کوهستان‌های مقدس این کشور باردیگر جنجالی شد.
تصاویر منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، کیم جونگ اون را نشان می‌دهند که سوار بر اسب در حال تاختن در دامنه کوهستان «پائکتو»، مرتفع‌ترین کوه این کشور است. کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره‌شمالی و پدربزرگ کیم جونگ اون، از کوه پائکتو برای مخفی شدن در زمان اشغالگری ژاپن استفاده کرده است. کیم جونگ ایل پدر کیم جونگ اون نیز در این کوهستان به دنیا آمده است.
کیم جونگ اون همزمان باحضور در این کوهستان تحریم‌های آمریکا را محکوم کرد و خواستار تلاش‌ بیشتر جهت محقق کردن خودکفایی برای مأیوس کردن آمریکایی‌ها شد. او گفت: تحریم‌ها مشکلات و محدودیت‌های زیادی برای کشور ایجاد کرده و مردم را عصبانی کرده است.
او گفت: هر وقت دشمنان سعی می‌کنند با زنجیره فشار ما را خفه کنند کشور باید تلاش‌های بیشتری انجام دهد تا زیر پرچم بزرگ اعتماد به نفس زندگی کنیم به‌طوری که دشمنان در سر و معده خود احساس درد کنند. خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی نوشته است که رفتن کیم به این کوهستان احتمالا به معنی آن است که «پیونگ یانگ در آستانه اتخاذ یک تصمیم بزرگ سیاسی یا دیپلماتیک است». سران کره‌شمالی هفته گذشته تأکید کردند تا زمانی که واشنگتن موضع خود را در قبال تحریم‌ها تغییر ندهد، پای میز مذاکره با واشنگتن نخواهند نشست. پیونگ‌یانگ همچنین درباره وقوع اتفاقی «وحشتناک» در صورت شکست گفت‌وگوها هشدار داده است.
سران کره‌شمالی و آمریکا تا‌کنون 3دیدار رودررو داشته‌اند که به نتیجه‌ای منتهی نشده است. کره‌شمالی پس از اصرار آمریکا اعلام کرد حاضر است با بررسی یک بسته پیشنهادی جدید به میز مذاکرات بازگردد. کره‌شمالی خواستار کاهش تحریم‌ها و تضمین امنیتی شده اما آمریکا حاضر به دادن امتیاز نیست و منتظر گام‌های ملموس کره‌شمالی در راستای خلع سلاح است.

این خبر را به اشتراک بگذارید