• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 25 مهر 1398
کد مطلب : 85750
+
-

رفیق‌کشی در خیابان با تپانچه

درگیری 2پسر نوجوان با یکدیگر پایان تلخی داشت و با قتل یکی به‌دست دیگری، آن هم با شلیک گلوله پایان یافت.

به گزارش همشهری، 2پسر نوجوان که از چند روز قبل با یکدیگر دچار اختلاف شده بودند، روز دوشنبه با هم قرار گذاشتند تا درباره اختلافات‌شان صحبت کنند. هر دو نفر آنها ساکن منطقه شیرآباد زاهدان بودند. آنها از کودکی یکدیگر را می‌شناختند و با هم بزرگ شده بودند اما مدتی بود که با هم اختلاف داشتند و چند مرتبه کار به زد و خورد هم کشیده شده بود. آن روز اما با هم قرار گذاشتند تا اختلافات را برطرف کنند. آن روز محمد ‌17ساله‌ و مجید‌18ساله‌ در کوچه یکدیگر را دیدند. چند نفر از دوستان‌شان هم آنجا بودند. با اینکه قرار بود با هم آشتی کنند، اما همین که هر‌کدام چند جمله گفتند، بار دیگر کار بالا گرفت. آنها یقه یکدیگر را گرفتند و باز هم درگیر شدند. چند نفر از افرادی که آنجا بودند، از محمد و چند نفر دیگر از مجید طرفداری می‌کردند. با این حال، آنها از هم جدا شدند و دعوا به‌طور موقت پایان یافت. همان موقع بود که مجید دوان‌دوان به خانه‌شان رفت. هیچ‌کس نمی‌دانست او چرا با این عجله به خانه رفته است اما او هنگام رفتن خیلی عصبانی به‌نظر می‌رسید.

چند دقیقه بعد پسر 18ساله درحالی‌که معلوم بود وسیله‌ای را زیر لباسش مخفی کرده، دوباره برگشت. او خودش را به محمد رساند و درحالی‌که فریاد می‌کشید آن وسیله را از زیر پیراهنش بیرون آورد. هیچ‌کس باورش نمی‌شد اما چیزی که در دستان پسر نوجوان دیده می‌شد، یک تپانچه بود. او اسلحه را به سوی محمد گرفته بود و فریاد می‌زد. اول همه فکر می‌کردند که او می‌خواهد با اسلحه محمد را تهدید کند اما لحظه‌ای بعد صدای شلیک 2گلوله نشان داد که او نقشه دیگری داشت. پسر جوان 2گلوله به قفسه سینه و شکم محمد شلیک کرد و او خونین نقش زمین شد. هرلحظه ممکن بود جوان مسلح باز هم ماشه را بچکاند و فرد دیگری را هدف قرار دهد. در این شرایط بود که یکی از دوستان محمد که دوستش را غرق در خون می‌دید، با چاقو به سوی ضارب حمله و با ضربه‌ای او را مجروح کرد. چند دقیقه از وقوع این حادثه می‌گذشت که مأموران کلانتری13 زاهدان خود را به محل حادثه در خیابان شهیر پیربخش منطقه شیرآباد رساندند. در یک‌سو پیکر نیمه‌جان محمد قرار داشت و در سوی دیگر ضارب که مجروح و دستگیر شده بود. در این شرایط هر دو نفر به بیمارستان خاتم‌الانبیا منتقل شدند.
جراحات پسر 17ساله شدید شد. یکی از گلوله‌ها به قلبش اصابت کرده و دچار خونریزی شدیدی شده بود. با وجود این، پزشکان همه تلاش خود را برای نجات او انجام دادند اما در نهایت او ساعتی بعد روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد. ضارب نیز که از ناحیه سر مجروح شده بود، تحت مداوا قرار گرفت و با تفهیم اتهام قتل، بازجویی‌های اولیه از او آغاز شد.

متهم به قتل درباره این درگیری خونین گفت: ما از بچگی با هم بزرگ شده بودیم. پیش از این هیچ اختلافی با یکدیگر نداشتیم اما از چند روز قبل بر سر مسئله‌ای پیش‌پا‌افتاده با هم اختلاف پیدا کردیم. چند مرتبه هم با هم دعوا کردیم اما روز حادثه قرار بود دعوا را کنار بگذاریم و با هم آشتی کنیم ولی باز هم با هم دعوای‌مان شد. او به من فحاشی کرد و من هم عصبانی شدم و به خانه‌مان رفتم تا اسلحه‌ای که داشتم را بیاورم. متهم به قتل در ادامه گفت: درحالی‌که خیلی عصبانی بودم تپانچه‌ای را که از مدت‌ها قبل خریده بودم، برداشتم و دوباره به محل درگیری برگشتم. محمد هنوز آنجا بود. از دستش خیلی عصبانی بودم. می‌خواستم جلوی بقیه او را حسابی بترسانم. تپانچه را مسلح کردم و به طرفش گرفتم. او باورش نمی‌شد که من چنین کاری کرده‌ام. فکرش را هم نمی‌کرد که ممکن است شلیک کنم. خودم هم قصد چنین کاری را نداشتم اما نمی‌دانم چطور شد که ناگهان 2گلوله شلیک کردم که هر 2به محمد برخورد کرد و روی زمین افتاد. وقتی به‌خودم آمدم می‌خواستم فرار کنم اما چند نفر روی سرم ریختند و یکی از آنها با چاقو من را مجروح کرد.
سرهنگ حمیدرضا اکبری، فرمانده انتظامی زاهدان در این‌باره به همشهری گفت: با قتل پسر نوجوان، پیکر او به پزشکی قانونی منتقل شد، اما متهم همچنان تحت‌الحفظ در بیمارستان به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید