• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85605
+
-

سرویس مشهور ذخیره‌سازی در ابرها

سرویس مشهور ذخیره‌سازی در ابرها

با افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت، استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری در ایران هم حسابی گسترش پیدا کرده است. در واقع ذخیره‌سازی فایل‌های مهم در فضای آنلاین که به‌اصطلاح ذخیره ابری گفته می‌شود ریسک از‌دست‌دادن اطلاعات را بسیار کمتر می‌کند. شما مثلا با هماهنگ‌سازی اطلاعات موبایل‌تان با یک سرویس ابری، دیگر هیچ‌وقت نگران پاک شدن عکس‌ها، فهرست مخاطبان یا یادداشت‌هایتان نیستید. حتی اگر گوشی‌تان را به هر دلیلی از دست بدهید این اطلاعات مهم برایتان در این فضای ابری وجود دارد و می‌توانید از هر جای دنیا به آنها دسترسی داشته باشید. سرویس‌های مختلف ابری در دنیا وجود دارند اما برخی از آنها مشهورترند و راحت‌تر می‌توانید به آنها اطمینان کنید.

گوگل درایو
برای کسانی که گوشی اندروید دارند گوگل درایو از نان شب هم واجب‌تر است. گوگل درایو بین رقبا روان‌ترین سرویس را از لحاظ دسترسی روی وب دارد. در این سرویس، کارهایی مثل باز کردن فایل‌ها، تبدیل آنها، ویرایش فایل‌ها و استفاده از ابزارهای آفیس موجود در آن برای ویرایش فایل‌های متنی (مانند ورد)، صفحات گسترده (مانند اکسل) و اسلایدها (مانند پاورپوینت) خیلی راحت و ساده انجام می‌گیرد. با نرم‌افزار جدید Backup and Sync، کاربران دسکتاپ گوگل درایو بهتر از قبل می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. شما مثلا می‌توانید روی کامپیوترتان فولدرهایی را مشخص کنید که به‌صورت اتوماتیک روی گوگل درایو ذخیره‌سازی آنها انجام شود. درصورت استفاده مجانی از این سرویس، میزان فضای آن برایتان با حساب جی‌میل‌تان یکی است.

دراپ‌باکس 
بــه گـــزارش همشهری، دراپ باکـس قدیمی‌ترین و مشهورترین مورد در میان سرویس‌ها به‌حساب می‌آید. دراپ‌باکس مدت زیادی است که در این عرصه فعالیت می‌کند و به همین ‌خاطر دست بالاتری نسبت به گوگل، اپل و مایکروسافت دارد. ویژگی‌های مفیدی مانند version history یا بازیابی فایل‌های حذف‌شده، مختص دراپ‌باکس نیستند، اما استفاده از این قابلیت‌ها در دراپ‌باکس نسبت به رقبا راحت‌تر است. قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها مزیت‌های زیادی دارد و با استفاده از آن می‌توانید فایل‌هایتان را از راه‌های مختلف در وب یا بین اپ‌ها به اشتراک بگذارید. در این بخش ویژگی‌های مفیدی مانند تاریخ انقضای لینک اشتراک‌گذاری هم وجود دارد که استفاده از آن خیلی ساده است.

آی‌کلاود 
مانند نیاز حیاتی کاربران اندروید به گوگل درایو، برای کاربران محصولات اپل، آی‌کلاود(iCloud)  مهم‌ترین سرویس ابری است. در سال‌های اخیر آی‌کلاود از لحاظ رابط کاربری و دسترسی تا حد زیادی ارتقا یافته و بیشتر با مک و iOS یکپارچه شده است، تا حدی که حالا می‌توانید پوشه‌های درون کامپیوتر را با آی‌کلاود سینک کنید.
باوجود همه‌ این پیشرفت‌ها، آی‌کلاود هنوز ضعف‌هایی در عملکردش دارد. به‌طور مثال، در این سرویس امکان مشاهده فایل‌های مختلف در وب وجود ندارد، مگر اینکه آن فایل مربوط به اپ‌های اپل باشد؛ بنابراین، فایل‌هایی مثل پی‌دی‌اف یا ویدئو، به‌جای مشاهده یا استریم‌کردن، حتما باید دانلود شوند.

 وان‌درایو
سرویس ابری مایکروسافت در ویندوز ۱۰ تبدیل به یک برگ برنده شده است. اگر تنها از ویندوز استفاده می‌کنید و حال و حوصله استفاده از سرویس‌های دیگر را ندارید، وان‌درایو برای تمام نیازهای اصلی مربوط به سینک کردن و ذخیره‌سازی فایل‌های کامپیوتر در فضای ابری، پاسخگو خواهد بود.
جای تعجب ندارد که مایکروسافت برای جذب مشتری، بسته‌های خیلی جذابی ارائه می‌دهد. در یکی از این بسته‌های پیشنهادی، با پرداخت ۷۰ دلار به‌صورت سالانه نه‌تنها یک ترابایت فضای ابری وان‌درایو به شما داده می‌شود، بلکه می‌توانید از نرم‌افزار Office365 برای کامپیوتر دسکتاپ هم استفاده کنید.
مایکروسافت تلاش دارد هر چه سریع‌تر با اتکا بر افزایش کاربران، ویندوز ۱۰ خود را به صدر جدول سرویس‌های ابری جهان برساند. در سال‌های اخیر این سرویس پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته حتی برخی کاربران اپل را هم راضی به استفاده کند.
مهم‌ترین مزیت آن هم یکپارچه‌شدن با نرم‌افزارهای آفیس است که کار را برای خیلی‌ها راحت می‌کند. شما می‌توانید مثلا از محیط ورد، فایل‌تان را مستقیم در وان‌درایو آپلود کنید و با رسیدن به خانه ویرایش آن را ادامه دهید.

سرویس روان
برای کسانی که گوشی اندروید دارند گوگل درایو از نان شب هم واجب‌تر است. گوگل درایو بین رقبا روان‌ترین سرویس را از لحاظ دسترسی دارد

این خبر را به اشتراک بگذارید