• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85595
+
-

رمال به دام کلاهبرداران افتاد

رمال به دام کلاهبرداران افتاد


رمال کلاهبردار که ادعا می‌کرد کلید هر مشکلی نزد اوست، وقتی از سوی دادگاه به تحمل 4سال حبس محکوم شد به تکاپو افتاد تا از زندان نجات یابد اما در نهایت در دام کلاهبردارانی گرفتار شد که دام شومی برایش پهن کرده بودند.
به گزارش همشهری، مدتی پیش مأموران پلیس یزد با شکایت‌های متعددی روبه‌رو شدند که از کلاهبرداری‌های میلیونی یک رمال حکایت داشت. شاکیان مدعی بودند که این مرد با ادعای اینکه کلید هر مشکلی در دستان اوست و با دعانویسی و شکستن طلسم می‌تواند هر مشکلی را حل کند، آنها را فریب داده و مبالغ هنگفتی از آنها گرفته اما در نهایت نه‌تنها مشکل‌شان حل نشده که سرمایه‌شان را هم از دست داده‌اند.
به‌دنبال این شکایت‌ها، مأموران وارد عمل شدند و با زیرنظر گرفتن محل فعالیت مرد رمال و جمع‌آوری شواهد و مدارک محکمه‌پسند، او را دستگیر کردند. در ادامه پرونده متهم پس از رسیدگی در دادسرا به دادگاه فرستاده و این فرد به جرم کلاهبرداری از طریق رمالی به تحمل 4سال حبس محکوم شد.

تلاش برای نجات از حبس
پیش از اجرای حکم، مرد رمال وقتی فهمید که قرار است 4سال آینده را در زندان سپری کند، به تکاپو افتاد تا هر طوری شده محکومیتش را لغو کند. او به هرجا که می‌شناخت سر زد تا اینکه با 2مرد آشنا شد که مدعی بودند می‌توانند کمکش کنند. این مردان می‌گفتند که نفوذ زیادی در دستگاه‌ قضایی دارند و قادرند مرد رمال را از تحمل حبس نجات دهند. اما مدعی شدند برای انجام این کار 100میلیون تومان می‌خواهند. مرد رمال که چاره‌ای جز قبول خواسته آنها نمی‌دید قبول کرد که تن به این معامله دهد. به این ترتیب آنها در گاوداری مرد رمال قرار گذاشتند و وی در آنجا 60میلیون تومان در اختیار این افراد قرار داد و قرار شد پس از انجام کار و لغو محکومیت مرد رمال، بقیه پول نیز پرداخت شود.
مردان جوان همه 60میلیون تومان را گرفتند و رفتند اما پس از چند روز یکی از آنها با مرد رمال تماس گرفت و گفت که برای انجام این کار به پول بیشتری نیاز دارد و وی باید 60میلیون تومان دیگر هم پرداخت کند. مرد رمال که به ماجرا مشکوک شده بود، قول داد که پس از لغو محکومیتش این مبلغ را پرداخت می‌کند اما با گذشت زمان هیچ اتفاقی رخ نداد و این در حالی بود که زمان اجرای احکام نزدیک شده و مرد کلاهبردار می‌بایست خود را به زندان معرفی می‌کرد. با این حال وقتی مطمئن شد که سرش کلاه رفته و ادعای مردان جوان مبنی بر نفوذ آنها در دادگستری دروغی برای فریب او بوده است، راهی دادسرا شد و از آنها به جرم کلاهبرداری شکایت کرد. پس از شکایت این مرد، تیمی از مأموران حفاظت و اطلاعات وارد عمل شدند و از مرد رمال خواستند به بهانه پرداخت مبلغ درخواستی کلاهبرداران با آنها قرار بگذارد. به این ترتیب وقتی این 2مرد برای دریافت 60میلیون تومان دیگر به گاوداری رمال رفته بودند در محاصره مأموران گرفتار و دستگیر شدند.
در همین حال، مجید فرهمند‌زاده، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد به میزان گفت: متهمان پیش از دریافت دومین قسط از قراری که با رمال داشتند دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به کارچاق‌کنی و کلاهبرداری اعتراف کردند. وی با اشاره به اینکه هیچ رمالی قدرت گره‌گشایی از کار مردم را ندارد، ادامه داد: اگر ادعاهای مرد رمال درباره گره‌گشایی از هر مشکلی حقیقت داشت، اول مشکل خود را حل می‌کرد و هرگز در دام کلاهبرداران گرفتار نمی‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید