• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85586
+
-

یک درصد از جمعیت استان تکواندوکارند

تکواندو که از رشته‌هاى رزمى به شمار مى‌رود، در استان البرز از طرفداران و مستعدان بسیارى برخوردار است، تا جایى که حتى 2 بانوى مدال‌آور جهانى کشور در این رشته از البرز هستند.

به گزارش همشهری، رئیس هیات تکواندو استان با اشاره به تعداد بالاى فعالان تکواندو، گفت: البرز در این رشته از ورزشکاران بسیارى برخوردار است که این امر داراى مزیت‌ها و معایب بسیارى است.

«محمد نوذرى» ادامه داد: اکنون ٥٠ هزار البرزى در تمامى شهرستان‌هاى استان در حال فعالیت در این رشته هستند که درواقع مى‌توان گفت یک درصد از جمعیت استان تکواندوکار هستند.

وى افزود: علی‌رغم این تعداد بالا، همواره سعى کرده‌ایم تا هیچ یک از استعدادهاى این رشته نادیده گرفته نشوند و خوشبختانه در همین راستا نیز موفق به کسب افتخاراتى در کشور شده‌ایم. رئیس هیات تکواندو استان همچنین ادامه داد: ٥٠٠ مربى رسمى براى پرورش استعدادها در استان دوره‌هاى لازم را گذرانده‌اند.

وى همچنین گفت: به دنبال این اقدامات، کسب رتبه نخست هیات تکواندو البرز در کشور براى 3 سال متوالى (از سال ٩٤ تا ٩٦) رقم خورده است و اکنون نیز در انتظار اعلام ارزیابى فدراسیون براى انتخاب هیات برتر در سال ٩٨ هستیم.

نوذرى افزود: طى ماه‌هاى اخیر از مجموع ٨ اعزام در رده‌هاى سنى مختلف به مسابقات قهرمانى کشور، در ٧ رده موفق به کسب سکو شده‌ایم.وى در ادامه با بیان این‌که ٢ بانوى مدال‌آور جهانى البرزى هستند، گفت: امید داریم تا با تلاش ورزشکاران و حمایت هیات از آنها، با نتایج بیشتر و بهترى روبه‌رو شویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :