• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85564
+
-

واحدهای صنفی متخلف مازندران جریمه شدند

مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: امسال 9۳۰۰ واحد صنفی متخلف استان به پرداخت ۵۴ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند.«حسین اصغرزاده» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این واحدهای صنفی بر اساس ۱۷۰ هزار مورد بازرسی که از واحدهای صنفی مازندران در 6 ماه نخست امسال صورت گرفته، شناسایی شدند. وی ادامه داد: پرونده‌های تشکیل شده در 6 ماه نخست امسال به لحاظ ارزش ریالی با پرونده‌های کل سال گذشته برابری می‌کنند.

مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عمده تخلفات واحدهای صنفی استان را گران‌فروشی، صادر نکردن فاکتور و درج قیمت برشمرد و گفت: در حوزه آرد و نان ۸ هزار بازرسی منجر به تشکیل ۹۱۶ پرونده و در حوزه کشاورزی 2100 بازرسی منجر به تشکیل ۱۱۵ پرونده شد.اصغرزاده در زمینه مبارزه با کالای قاچاق هم بیان کرد: در جریان بازرسی‌های 6 ماه نخست امسال در ۲۲۰ واحد، ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

به گفته وی، مهم‌ترین کالای قاچاق این واحد‌های صنفی شامل انواع لوازم آرایشی، پوشاک و لوازم خانگی بود.مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: در 2۲۶۰ مورد بازرسی انجام شده از واحدهای فروش برنج ۸۵ پرونده تنظیمی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به دلیل مخلوط کردن برنج داخلی و خارجی و گران‌فروشی به مراجع ذی‌ربط ارجاع شد.اصغرزاده گفت: ۲۵۰ بازرس سازمان صمت مازندران و اصناف به صورت شبانه‌روزی بر اماکن اقتصادی و انبارهای سطح استان نظارت دارند.وی ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال بیش از 3۲۴۰ گزارش مردمی در ستاد این سازمان ثبت شد که بیشتر تلفنی بود. از این تعداد 1۹۰۰ فقره منجر به تشکیل پرونده شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید