• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85545
+
-

خسارت ۵۰ میلیارد تومانی سیل در صومعه‌سرا

فرماندار صومعه‌سرا خسارت سیل اخیر به بناها، زیرساخت‌های روستایی، کشاورزی و مکان‌های تجاری، صنعتی و مسکونی این شهرستان را طبق برآوردهای انجام شده، ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.«سیدجلال سیدمحمدی» در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: ۴۰ منطقه روستایی صومعه‌سرا درگیر سیل بود و به بسیاری از بناها، زیرساخت‌های روستایی، کشاورزی و مکان‌های تجاری، صنعتی و مسکونی خسارت وارد شد. 

وی ادامه داد: بر اساس برآوردها ۹ دهنه پل در شهرستان صومعه‌سرا تخریب و به ۱۰ پل، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد آمد. ضمن این‌که پل‌های ارتباطی بین روستایی و آب‌نما بوده‌اند.فرماندار با اشاره به خسارت ۴۰۰ واحد مسکونی و تجاری گفت: سیل و آبگرفتگی سبب وارد شدن خسارت به این اماکن شده است. در بخش گوراب زرمیخ به راه‌های روستایی 5 میلیارد تومان خسارت وارد شد و متاسفانه یک نفر هم در این سیل غرق شد که جسدش توسط امدادگران هلال احمر پیدا شد.

این مقام مسئول، تنیان، مهویزان، تطف، پشتیر، سه سار، میانبر، ضیابر، طاهرگوراب، راجیر، محمود کیان، اباتر، شیخ محله، لاکسار، فلاح‌آباد و سیاه درویشان را از روستاهایی عنوان کرد که بیشترین خسارت را دیده‌اند.به گفته سیدمحمدی، ۱۳ رشته رودخانه با کمترین بارندگی و به جهت جلگه‌ای بودن شهرستان با بالا آمدن سطح آب دچار سیلاب شد. 

در رودخانه‌هایی همانند بهمبر و چکوور و مازندران‌محله که همیشه از نقاط سیل‌زده بودند، به علت لایروبی، در سیل اخیر مشکلی به وجود نیامد ولی رودخانه‌هایی که لایروبی و ساماندهی نشده بودند، گرفتار سیلاب شدند. وی اضافه کرد: برنامه ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های ضیابر، راجیر و رودخانه مرغک در چمثقال و تنیان در دستور کار کمیته بحران شهرستان قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید