• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85492
+
-

تجهیز زمین‌های کشاورزی مهرستان به سامانه نوین‌آبیاری

مدیر جهاد کشاورزی مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: ۴۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان با اعتبار۶۰ میلیارد ریال تا پایان سال با هدف مدیریت بهینه در مصرف آب مجهز به سیستم نوین ‌آبیاری خواهد شد. 

«عبدالله سپاهی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تعهدات سال جاری با پیشرفت فیزیکی ۳۵درصد در حال اجراست که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. وی بیان کرد: تاکنون ۱۲۰هکتار از زمین‌های کشاورزی مهرستان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار و کم‌فشار شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی مهرستان گفت: کار مطالعه ۵۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به پایان رسیده و آماده اجراست. 

وی تصریح کرد: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در مهرستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوری ‌که دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را به صورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند. 

سپاهی افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام‌نویسی‌ کنند تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغ‌های آنان از سوی جهاد کشاورزی اقدام شود. 

وی بیان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، به‌کارگیری کود هم‌زمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به‌کارگیری روش‌های آبیاری نوین است.

این خبر را به اشتراک بگذارید