• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85416
+
-

راه‌اندازی بخش پیوند کبد یزد تا 2 ماه آینده

مسئول بخش پیوند اعضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افتتاح بخش پیوند کبد در یزد جزو اولویت‌های این وزارتخانه است و با توجه به نیاز و زیرساخت‌های لازم تا ۲ ماه آینده اولین پیوند کبد در این استان انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، «مهدی شادنوش» در بازدید از بخش پیوند عضو بیمارستان شهید صدوقی یزد، افزود: افتتاح این بخش جزو مطالبات مردم و مسئولان است و تحقق آن نقش مهمی در رفع نیاز بیماران دارد.

وی همچنین در بازدید از بخش پیوند مغز استخوان ادامه داد: این بخش جزو ضروریات است و با پیگیری‌های انجام شده در اوایل سال ۹۹ در یزد افتتاح می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این مسئول به رشد خوب اهدای عضو در یزد در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: یزد در حال حاضر جزو سه استان برتر کشور در این زمینه است.

شادنوش خاطرنشان کرد: این عملکرد خوب نشان‌دهنده روحیه فداکاری، ایثار و نوع‌دوستی مردم یزد است. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری خیران، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در انجام ماموریت‌ها موفق باشند. رئیس فراهم‌آوری اعضای پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز گفت: تاکنون ۱۴ کبد برای اهدا به بیماران نیازمند به شیراز انتقال داده شده است.

«محمدحسین قاسمی» افزود: با افتتاح بخش کبد تا ۲ ماه آینده، پیوندهای کبد به راحتی انجام می‌شود. وی با اشاره به این‌که در سال‌جاری یک مورد اهدای قلب از سوی یک خانواده به وقوع پیوست که به تهران ارسال شد، گفت: با آموزش نیروهای لازم، تجهیزات اتاق عمل و آماده شدن ‌آی‌سی‌یو، به‌زودی بخش جراحی قلب بیمارستان افشار آمادگی کامل برای انجام پیوند قلب را خواهد داشت. سال ۱۳۹۷ در مجموع ۴۰ مورد اهدای عضو در یزد انجام شد و این استان به لحاظ تعداد اهدای عضو نسبت به جمعیت رتبه نخست کشور را داراست.

این خبر را به اشتراک بگذارید