• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85415
+
-

طرح جامع حمل‌و‌نقل اصفهان سال آینده به سرانجام می‌رسد

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان این‌که طرح جامع حمل‌و‌نقل اصفهان سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت: مطالعات جامع حمل‌و‌نقل اصفهان بر یکپارچگی حوزه‌های حمل‌و‌نقل تاکید دارد. 

«علیرضا صلواتی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این‌که مطالعات جامع حمل‌و‌نقل در طول 4 دهه گذشته به طور مستمر در شهر اصفهان انجام شده است، افزود: آخرین مطالعات حمل‌و‌نقل شهر اصفهان به سال ۱۳۸۹ برمی‌گردد. این پروژه در سال ۱۳۹۳ به اتمام رسید و به توسعه حمل‌و‌نقل عمومی اعم از شبکه بی‌آرتی، ارتقای خطوط اتوبوسرانی و پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی منتج شد. 

وی با اشاره به این‌که یک دهه از آخرین مطالعات حمل‌و‌نقل عمومی می‌گذرد، بیان کرد: با توجه به توسعه افقی شهر و اتصال شهرهای رهنان و خوراسگان به شهر اصفهان ضرورت مطالعات حمل‌و‌نقل عمومی جدید احساس شد. 
این مسئول با اشاره به این‌که طرح مطالعات حمل‌و‌نقل عمومی مراحل پایانی خود را می‌گذراند، ادامه داد: در آینده نزدیک این طرح در صحن عمومی شورای اسلامی شهر تصویب خواهد شد تا با شرح خدمات جدید، مشاوران طرح انتخاب شوند و مطالعات حمل‌و‌نقل عمومی اصفهان با افق ۱۴۰۴ دنبال شود. 


2 ویژگی متمایز طرح جامع حمل‌و‌نقل عمومی

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح جدید مطالعات حمل‌و‌نقل عمومی اصفهان 2 ویژگی متمایز با مطالعات گذشته دارد. در طرح یادشده حوزه حمل‌و‌نقل عمومی و خطوط ریلی شامل بی‌آرتی، اتوبوس، تاکسی و حتی دوچرخه یکپارچه می‌شود. از سوی دیگر در این طرح شهرهای بلافصل شهر اصفهان مانند دولت‌آباد، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، خورزوق و درچه هم لحاظ می‌شود. 

صلواتی با بیان این‌که مدت مطالعات این طرح نزدیک به 30 ماه خواهد بود، افزود: طرح مطالعات حمل‌و‌نقل عمومی شهر اصفهان در سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید