• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85266
+
-

اختلاف زن و شوهر، راننده پراید را قاتل کرد

اختلاف زن و شوهر، راننده پراید را قاتل کرد


اختلاف زن جوان و شوهرش، شروع یک ماجرای پلیسی شد و او که تصمیم گرفته بود راز شوهرش را فاش کند، با کرایه کردن ماشین شروع به تعقیب او کرد اما این ماجرا به یک جنایت گره خورد.
به گزارش همشهری، 20 تیرماه سال گذشته تصادفی حوالی کلانتری شهرک غرب تهران رخ داد که در جریان آن مردی 63ساله پس از آنکه توسط یک خودروی پراید زیر گرفته شد، جانش را از دست داد. ماجرای تصادف اما مرموز بود و به همین دلیل قاضی جنایی دستور بازداشت راننده پراید را صادر کرد. این مرد که در صحنه تصادف حضور داشت، دستگیر شد و در جریان تحقیقات گفت:‌ من راننده مسافرکش ‏هستم. روز حادثه زنی جوان همراه پسر 8 ساله‌اش نزد من آمد و خودرویم را دربست کرایه کرد. وی گفت ‏برای هر ساعت مبلغ خوبی پرداخت می‌کند و من هم قبول کردم. زن جوان از من خواست به سعادت‌آباد بروم و وقتی به یکی از خیابان‌ها رسیدیم، گفت که توقف کنم. آنجا متوجه شدم که از دور کسی را زیر نظر دارد و خواست تا او را تعقیب کنم. من اعتراض کردم ‏و گفتم دنبال دردسر نمی‌گردم اما زن جوان اطمینان داد که برایم دردسر نمی‌شود و پول بیشتری پرداخت می‌کند. از سوی دیگر ‏زن جوان تماس‌های مشکوکی داشت و مدام پشت تلفن می‌گفت که «حکم جلبش را می‌گیرم.» برای همین حدس زدم که ماجرا یک اختلاف است و قبول کردم که کمکش کنم.
جوان راننده ادامه داد: به تعقیب مردی پرداختم که زن جوان نشانم داده بود تا اینکه مقابل مغازه‌ای رسیدیم. آنجا چند مرد ایستاده بودند که زن شیشه ماشین ‏را پایین آورد و شروع کرد به فحاشی. فریاد می‌زد و به مرد میانسالی که در تعقیبش بودیم، می‌گفت که «حکم جلبت را می‌گیرم.» وقتی این وضعیت را دیدم راه افتادم و حرکت کردم. زن جوان می‌گفت که آن مرد شوهر ‏دومش است که با هم اختلاف سنی زیادی دارند و به‌تازگی دچار مشکل شده‌اند. او می‌گفت که به شوهرش مشکوک است و می‌خواهد از وی شکایت کند و بعد از من خواست او را به کلانتری ببرم. همان موقع متوجه شدم که یک خودروی 405 و 2 موتورسیکلت در حال تعقیب من هستند. وقتی زن جوان مقابل کلانتری پیاده شد، ‏من از ترسم پیچیدم داخل کوچه کنار کلانتری که از شانس بدم بن‌بست بود. ناگهان همان مرد میانسالی که در تعقیبش بودیم پرید روی ‏کاپوت ماشین. من که به شدت ترسیده بودم تعادلم را از دست دادم و می‌خواستم دور بزنم تا از کوچه خارج شوم اما ناگهان مرد ‏میانسال را زیر گرفتم. بعد همه ریختند سرم و مرا کتک زده و تحویل ماموران کلانتری دادند.
درحالی که راننده پراید مدعی بود بی‌گناه است شاهدان در تحقیقات عنوان کردند که وقتی متوفی روی کاپوت وی افتاد، راننده پراید به جای توقف، شروع کرد به حرکت کردن و بین 300 تا 500 متر قربانی را که نیمی از بدنش زیر ماشین گیر کرده بود روی زمین کشید و بعد او را زیر گرفت. با تکمیل شدن تحقیقات، قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران برای راننده پراید با استناد به بند «ب» ماده 290 قانون مجازات اسلامی که در آن آمده است: «هرگاه مرتکب، عمداً کاری انجام دهد که نوعاً موجب جنایت واقع‌شده هرچند قصد ارتکاب آن جنایت و نظیر آن را نداشته باشد، ولی آگاه و متوجه بوده که آن کار نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آن می‌شود، عمل وی نوعا کشنده بوده و اتهام وی قتل عمد است» راننده پراید را مجرم شناخته و برای او به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر کرد. به این ترتیب، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و این در حالی است که اولیای دم نیز در دادسرا حاضر شدند و برای راننده پراید درخواست قصاص کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید