• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85257
+
-

آغاز کشت سیر در طارم

آغاز کشت سیر در طارم

۱۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان طارم در سال زراعی جاری زیر کشت محصول سیر رفته است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۶ هزار تن محصول از این زمین‌ها برداشت و در بازار عرضه شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم در این خصوص به ایرنا گفت: سیر از جمله محصولات اصلی و مهم طارم است و در سال زراعی جاری ۱۱۰۰ نفر از بهره‌برداران این شهرستان به کشت و کار و برداشت این محصول اشتغال دارند. مجتبی اسکندری در مورد کیفیت بالای سیر طارم خاطرنشان کرد: سیر تولیدی این شهرستان با توجه به کیفیت بالایی که دارد هر سال علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان، به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود. همچنین در صورت فراهم بودن بستر صادرات توسط بازرگانان به کشورهای روسیه، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود. 

به گفته وی، مشکلات توسعه محصول سیر در شهرستان طارم، نوسان شدید قیمت بازار، نبود انبارهای فنی برای ذخیره‌سازی و نبود کارگاه‌های فراوری صنعتی و بسته‌بندی است که موجب خروج ارزش افزوده از محل تولید این محصول از شهرستان می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی طارم در خصوص حل مشکلات سیرکاران این شهرستان توضیح داد: مدیریت جهاد کشاورزی طارم در قالب مشاغل خانگی و کارگاه‌های صنعتی به منظور فراوری و بسته‌بندی این محصول، متقاضیان و فعالان عرصه سیر را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌کند. 

اسکندری اقدامات انجام‌شده این مدیریت برای کشت سیر را در شهرستان قابل قبول دانست و افزود: تامین نهاده‌ها، برگزاری برنامه‌های آموزشی، بازدیدهای کارشناسی، ارائه توصیه‌های فنی و تنظیم بازار از طریق اطلاع‌رسانی و پیگیری ساماندهی صادرکنندگان محلی در قالب تشکیل شرکت‌های بازرگانی محصولات کشاورزی از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص کشت و برداشت این محصول باارزش در طارم است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید