• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85244
+
-

صدور رایگان پروانه ساخت مکان گردشگری در ارومیه

شهردار ارومیه با اشاره به مصوبه شورای شهر، از صدور پروانه ساخت هتل و مکان گردشگری در این شهر به صورت رایگان خبر داد. «محمد حضرت‌پور» به ایرنا گفت: این تصمیم با هدف استقبال از طرح گردشگری ارومیه ۲۰۲۰ و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری گرفته شده است.وی بیان کرد: در حال حاضر، 4 متقاضی برای ساخت هتل 5ستاره در شهر ارومیه وجود دارد که در حال بررسی کارشناسی وضعیت آنها هستیم.

حضرت‌پور عنوان کرد: سال گذشته در سایه گردشگری درمانی حدود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه وارد آذربایجان‌ غربی شد و اگر امروز شاهد توسعه در بخش درمان به‌ویژه توسعه بیمارستان‌های دولتی و ایجاد بیمارستان جدید هستیم، به ‌دلیل جذب سرمایه‌گذار و ورود سرمایه است. شهردار ارومیه تاکید کرد: راهکار برون‌رفت از بیکاری و رونق اقتصادی در شهر ورود سرمایه‌گذار در تمام بخش‌هاست.

حضرت‌پور همچنین از افتتاح فاز نخست پروژه سیتادیوم تا پایان آبان‌ماه خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه به وسعت ۲۵۳ هزار متر‌ مربع و با ۲۳۰ هزار متر‌ مربع زیربنا منجر به رونق اقتصادی به‌ویژه ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان می‌شود. فاز اول این پروژه با مشارکت هایپرمارکت فرانسوی تا پایان آبان‌ماه گشایش می‌یابد و برای ۴۵۰ نفر به‌ صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود. وی بیان کرد: سهم شهرداری ارومیه در این پروژه بیش از 3 هزار میلیارد ریال است و بیش از 5 هزار میلیارد ریال برای شهرداری ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید