• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85191
+
-

صدور پروانه اکتشاف برای ۱۱ محدوده معدنی اردبیل

در نتیجه عملیات اکتشافی انجام‌شده در استان اردبیل ۱۱ مورد محدوده امیدبخش شناسایی و برای آنها پروانه اکتشاف صادر شد. به گزارش تسنیم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: بر اساس نامه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، پهنه زونِ یک غربِ مشگین‌شهر به مساحت 390 کیلومتر مربع طی تفاهم‌نامه‌ای بین این سازمان و کنسرسیومی متشکل از 11 شرکت بزرگ معدنی کشور تحت نام شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا طی مراسمی رسمی به این شرکت واگذار شد.

«رامین صادقی» عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه شرکت پایا مکلف شد بلافاصله اقدام به آغاز عملیات اکتشافی کند و ظرف مدت حداکثر 6 ماه گزارش عملیات اکتشافی خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه دهد تا نتایج این عملیات مشخص و در این زمینه اقدام شود. این مسئول بیان کرد: پیش از این 4 پهنه اکتشافی به سرمایه‌گذاران معدنی و شرکت‌های دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار شده که در نتیجه عملیات اکتشافی انجام‌شده 11 مورد محدوده امیدبخش شناسایی و برای آنها پروانه اکتشاف صادر شده است.

صادقی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بر اساس تفاهم‌نامه یادشده و عملیات اکتشافی که در نتیجه این تفاهم به وقوع خواهد پیوست تعداد دیگری محدوده امیدبخش فلزی شناسایی و مراحل اکتشاف مقدماتی و نهایی آنها در بازه‌های زمانی آینده پیگیری شود. این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه معدنی گفت: تلاش و جدیت بر این است تا زمینه برای بهره‌برداری مناسب از معادن در استان را با عملیات اکتشاف انجام دهیم و از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید