• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85233
+
-

افزایش تعداد فرهنگسراها در ارومیه

عضو شورای شهر ارومیه: تعداد فرهنگسراهای ارومیه با تکمیل مجموعه‌های در حال ساخت به 28 مرکز می‌رسد

افزایش تعداد فرهنگسراهای ارومیه در حالی مورد توجه مسئولان قرار گرفته که این مراکز فرهنگی ظرفیت ویژه‌ای برای فعالیت‌های تخصصی‌ دارند و می‌توانند با ارائه برنامه‌های مختلف رضایت اقشار گوناگون مردم به‌ویژه جوانان را جلب کنند و در افزایش شاخص‌های نشاط اجتماعی موثر واقع شوند. 

به گزارش باریش‌نیوز، فرهنگسراها نقش بسزایی در جلب مشارکت شهروندان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دارند. فراهم کردن امکانات مطلوب در فرهنگسراهای کلان‌شهر ارومیه تا حد زیادی می‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان و علاقه‌مندان کارهای فرهنگی و هنری باشد.

مشارکت دادن مردم در کارهای گروهی و استفاده از ظرفیت و استعداد افراد مختلف به‌ویژه جوانان در حل مسائل روز برای ترویج فرهنگ عمومی ضرورت زیادی دارد و فرهنگسراها گزینه‌های بسیار خوبی برای تحقق این امر هستند. در کلان‌شهر ارومیه تعداد زیادی فرهنگسرا وجود دارد که اگر بتوانند با ارائه خدمات مناسب نیاز شهروندان را برآورده کنند، بازخورد بسیار خوبی خواهد گرفت. 


فرهنگسراها در مسیر مشخص فعالیت نمی‌کنند

عضو شورای شهر ارومیه درباره وضعیت فرهنگسراهای مرکز استان گفت: با توجه به آخرین آماری که سال گذشته در اختیار شورای شهر قرار گرفته، 11 فرهنگسرا در ارومیه فعال و 3 فرهنگسرای دیگر نیز در حال تکمیل هستند. همچنین پیش‌بینی می‌شود 14 واحد دیگر احداث شود. «حسین پناهی» افزود: در تعریف فعالیت خاص و مشخص فرهنگسراها و طبق اساس‌نامه‌ای که تعریف شده، فرهنگسراها در مسیر مشخص و دقیقی فعالیت نمی‌کنند و این امر در شورای شهر محقق نشده است. 

وی بیان کرد: خروجی فعلی فرهنگسراها با کارکرد آنها مطابق نیست و با توجه به ماموریت‌های موردی و متفاوت فعالیت می‌کنند. باید از طریق سیاست‌های کلی شورای شهر مسیر مشخصی برای فعالیت فرهنگسراها تعریف شود. این امر نیازمند یک برنامه‌ریزی هدفمند و مشخص است که امیدواریم در آینده محقق شود. 


فرهنگسراها باید به سوی تخصصی‌تر شدن حرکت کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارومیه نیز گفت: با توجه به نقش فرهنگ در جامعه و ضرورت مقابله با تهاجمات فرهنگی، فرهنگسراها باید به سمت فعالیت تخصصی حرکت کنند. حجت‌الاسلام «محمد خلیل‌پور» ادامه داد: موضوع تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان شهر ارومیه از سوی فرهنگسرای هنر شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری طرح تکمیلی را به کمیسیون ارائه کند. 

وی اظهار کرد: امروز باید به کتاب و کتابخوانی به صورت ویژه توجه شود. بر این اساس، موضوع گسترش کتابخانه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفته و قرار است این سازمان طی لایحه‌ای موضوع را به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارسال کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید