• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85195
+
-

تولید روزانه ۸۰ تن زباله در سرعین

پسماند
تولید روزانه ۸۰ تن زباله در سرعین

رئیس نمایندگی حفاظت محیط ‌زیست شهرستان سرعین از تولید روزانه ۸۰ تن زباله در شهرستان سرعین خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «شهلا امیری» با اشاره به این‌که در شهر سرعین و در ایام حضور گردشگران روزانه حدود ۵۰ تا ۸۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود خواستار مشارکت عموم شهروندان در کاهش تولید زباله و تفکیک آن برای کاهش حجم زباله ورودی به محل دفن شد. 

وی بر ادامه روند ساماندهی محل دفن زباله شهر سرعین تاکید کرد و افزود: روند قبلی انتقال زباله‌ها به صورت مرتب و روزانه به سایت دفن زباله‌ شهر اردبیل از سر گرفته شود. امیری بیان کرد: با توجه به انتشار کیسه‌های پلاستیکی به زمین‌های اطراف محل دفن زباله، شهرداری در خصوص جلوگیری از پراکنش کیسه‌های پلاستیکی و پاک‌سازی روزانه آنها قول مساعد داد. 

وی گفت: نشت شیرابه، آتش‌سوزی خودبه‌خودی یا عمدی، حضور زباله‌گردها، و پراکندگی بسیار زیاد پسماندهای نایلونی در زمین‌های اطراف به دلیل قرارگیری سایت دفن زباله در مسیر وزش باد به طرف شهر سرعین است. این مسئول افزود: این عوامل موجب ایجاد آلودگی هوا، خاک، منابع آب‌های زیرزمینی و نیز ایجاد منظره زشت در منطقه به‌ویژه مسیر گردشگری سرعین- آلوارس شده و همین امر لزوم پیگیری مسئولان شهرستان برای ساماندهی محل دفن را بیش از پیش نمایان می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید