• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85192
+
-

پیشرفت طرح‌های آبخیزداری آذربایجان‌ غربی

طرح‌های آبخیزداری اجرا‌شده و پیش‌بینی‌شده در آذربایجان غربی با تخصیص اعتبار ویژه از صندوق توسعه ملی، طی سال‌های 97 و 98 معادل ۱۰ سال پیش از آن بوده است. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ غربی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این مطلب اظهار کرد: در ۲ سال گذشته، افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در آذربایجان غربی اختصاص یافته که رقمی منحصر به فرد محسوب می‌شود.

«میرصمد سیدموسوی» افزود: با تلاش معاونت آبخیزداری اداره ‌کل، در کمترین زمان ممکن با تعیین پیمانکاران عملیات آبخیزداری به‌ویژه در حوزه بیومکانیکی به پایان رسیده است. تنها در بخش بیولوژیکی با توجه به شرایط آب و هوایی، بخش اندکی از این طرح‌ها باقی مانده که امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیات در این حوزه را به اتمام برسانیم. این مسئول عنوان کرد: حجم کار در بخش آبخیزداری بسیار سنگین است و این عملیات به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود که امیدواریم با تخصیص به‌موقع اعتبار تا پایان آذر سال جاری این پروژه‌ها به اتمام برسد.

درکنار این اقدامات، با رایزنی‌های انجام‌شده و حمایت‌های استاندار آذربایجان‌ غربی بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال در قالب تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه طرح‌های آبخیزداری در کنار اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که اقدامی جهادی است. آبخیزداری به علم و هنر برنامه‌‌ریزی مستمر و اجرای اقدام لازم جهت مدیریت منابع حوزه‌های آبخیز اعم از طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی بدون ایجاد آثار منفی در منابع آب و خاک گفته می‌شود و می‌تواند به صورت مکانیکی یا بیولوژیکی باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید