• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85176
+
-

خروج سامانه بارشی از مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران: تا پایان هفته، جوی نسبتا پایدار گاهی با افزایش ابر در استان شاهد خواهیم بود

اخبار شمال
خروج سامانه بارشی از مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: سامانه اصلی بارش از مازندران خارج شد.«احمد اسدی» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بیشترین بارندگی‌ در دو روز گذشته به ترتیب در سرلیماک رامسر با ۲۱۰ میلی‌متر، تنکابن ۱۲۰ میلی‌متر، نوشهر ۸۵ میلی‌متر و ساری با ۲۸ میلی‌متر گزارش شده است.معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: تا پایان هفته، جوی نسبتا پایدار گاهی با افزایش ابر در استان شاهد خواهیم بود، همچنین افزایش تدریجی نسبی دما در طول روز نیز مورد انتظار است.


آبگرفتگی معابر به علت باران پاییزی در مازندران 

 مدیر کل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: اجرای طرح‌های پیشگیرانه همچون سیل‌بند، دیوار ساحلی و لایروبی رودخانه‌ها از سوی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، سیل مخرب پاییزی را از غرب استان دور کرد.«علی‌اصغر احمدی» افزود: با اجرای این طرح‌ها و کم سابقه بودن میزان بارش باران ۲۴ ساعت گذشته در غرب مازندران، میزان خسارت‌های احتمالی در حد آبگرفتگی بوده است. وی اضافه کرد: تاکنون گزارش مستندی از میزان خسارت‌های احتمالی مخرب به ستاد مدیریت بحران استان مازندران نرسیده و پیش‌بینی‌ها نیز از وجود خسارت‌های جزئی ناشی از این بارش‌ها حکایت دارد که با بررسی میدانی گزارش آن به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام می‌شود.

احمدی افزود: مهم‌ترین خسارت گزارش شده ناشی از باران رگباری و کم‌سابقه استان، مربوط به رامسر بود که سبب تخریب یک واحد مسکونی در حاشیه رودخانه شهرستان عباس‌آباد و آبگرفتگی برخی شهرهای غرب و مناطق مرکزی استان شد.به گفته وی، به علت وقوع سیل یک دهنه پل باکسی موقت نیز دچار آبگرفتگی شد که تردد در این مسیر نیز با فروکش کردن آب برقرار شد.


نخستین برف پاییزی در ارتفاعات مازندران 

 نخستین برف پاییزی بخشی از ارتفاعات و مناطق کوهستانی بالادست مازندران را سفیدپوش کرد.ارتفاعات کلاردشت، نور، آمل، رامسر سوادکوه و تنکابن از عصر یکشنبه قدمگاه اولین برف پاییزی بودند.بارش اولین برف پاییزی، شهروندان فعال در فضای مجازی را هم به وجد آورد. آنها تصاویری از مناطق پوشیده از برف منتشر کردند؛ تصاویری که نشان می‌دهد در برخی مناطق ارتفاع برف به بیش از ۱۵ سانتی‌متر هم رسیده است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی مازندران در این‌باره گفت: با توجه به کاهش حدود ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و بارش باران، بارش برف در ارتفاعات بیش از 3 هزار متر دور از انتظار نیست. «علی‌اصغر بسطامی» افزود: در ارتفاعات دماوند، علم‌کوه، آزادکوه و دیگر مناطق ییلاقی با ارتفاع بیش از 3 هزار متر بارش برف با توجه به فصل پاییز و کاهش محسوس دما طبیعی است. وی با بیان این‌که در ارتفاعات کمتر از 3 هزار متر استان هنوز بارش برف نداشته‌ایم، گفت: از این پس مناطق ییلاقی رو به سرما خواهند رفت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید