• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85174
+
-

آسیب‌پذیری 70 درصد از کرج در مقابل زلزله 6 ریشتری

آسیب‌پذیری 70 درصد از کرج در مقابل زلزله 6 ریشتری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: پس از انجام مطالعات لرزه‌خیزی، استحکام سازه‌ها و ساختمان‌های شهر، مشخص شد حدود ۷۰ درصد از بافت شهری کرج با وقوع زلزله‌ای 6 ریشتری آسیب می‌بیند.

به گزارش فارس، «احدالله احمدی پرگو» عنوان کرد: پس از انجام مطالعات لرزه‌خیزی، استحکام سازه‌ها و ساختمان‌های شهر، مشخص شد حدود ۷۰ درصد از بافت شهری کرج با وقوع زلزله‌ای 6 ریشتری آسیب می‌بیند که البته این آسیب در تمام نقاط شهر به یک اندازه نخواهد بود و بدون شک مناطق حاشیه‌ای و دارای بافت فرسوده بیش از سایر مناطق آسیب می‌بینند.معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به وسعت بافت فرسوده کرج اظهار کرد: این شهر هزار هکتار بافت فرسوده دارد و حدود 2 هزار هکتار نیز مشمول طرح بازآفرینی شهری هستند که محلاتی همچون اخترآباد، حصارک بالا و پایین، حسن‌آباد، اوقافی‌ها و محله مصباح جزیی را شامل می‌شوند.

پرگو با بیان این‌که به دنبال افزایش دفاتر تسهیلگری در مناطق مختلف شهر کرج برای شناسایی نیازهای محلات هدف طرح بازآفرینی شهری هستیم، تصریح کرد: تاکنون 5 دفتر در این کلان‌شهر راه‌اندازی شده و 5 دفتر دیگر نیز تا 2 ماه آینده راه‌اندازی می‌شود. معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به اعتبار اختصاص‌یافته در سال جاری برای بازسازی بافت فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهری مطرح کرد: امسال ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه در نظر گرفته شده که شامل طرح‌هایی مانند ایجاد پارک، بازگشایی معابر، آسفالت، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و... در محلات و مناطق هدف است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش جرائم ساختمانی برای جلوگیری از وقوع تخلفات، خاطرنشان کرد: اگر هزینه تخلف برای سازندگان کم باشد، همچنان شاهد رشد ساختمان‌هایی بی‌ضابطه و غیراستاندارد در شهر هستیم به همین دلیل به دنبال افزایش جرائم تخلفات هستیم تا دیگر سازنده‌ای به این فکر نباشد که تخلف کند و در نهایت جریمه‌اش را بپردازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید