• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 85017
+
-

برنج گیلان برند ندارد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان این‌که اختلاف نرخ ارز، صادرات محصولات کشاورزی را مقرون به صرفه کرده است، گفت: هیچ برند خاصی برای برنج با کیفیت گیلان وجود ندارد.به گزارش تسنیم «محمدصادق حسنی» با تاکید بر این‌که برندسازی به تولیدکنندگان برای عرضه مناسب محصول آنها کمک شایانی می‌کند، اظهار کرد: به دلیل نبود برندسازی، مشتریان برنج داخلی همچنان سرگردان هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس رعایت یکسری استانداردهای خاص در محصولات صنعتی و نبود این استانداردها در کالاهای کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برنج و بادام آستانه 2 محصول شناخته شده گیلان محسوب می‌شوند، اما هنوز مشتری نمی‌داند نوع با کیفیت آن را باید از کجا تهیه کند.

حسنی با بیان این‌که ایجاد اطمینان در مصرف‌کننده از پایدار بودن کیفیت یک محصول در طول دوره زمانی مخشص به دست می‌آید، گفت: در حال حاضر سیستم اقتصادی و تجاری کشورمان تعریف خاص و مشخصی از برندسازی در حوزه محصولات کشاورزی ندارد که این نقیصه مشکلات و خسارت‌های زیادی برایمان به بار آورده است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی یکسان‌ نبودن کیفیت برنج تولید شده در گیلان با سایر نمونه‌های دیگر آن در داخل استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: به علت اختلاف کیفیت برنج‌های تولید شده سوءاستفاده‌های بسیار زیادی در این حوزه انجام می‌شود، اما برندسازی می‌تواند تمام این مشکلات را رفع کند.

وی مقرون به صرفه شدن صادرات محصولات کشاورزی به دلیل تغییر نرخ ارز را فرصتی مغتنم برای صادرکنندگان کشور دانست و اظهار کرد: همان اندازه که نوسانات نرخ ارز به نفع صادرات کشورمان در حوزه انواع محصولات کشاورزی تمام شده، به همان اندازه نبود برند مشکلات زیادی برایمان به وجود آورده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید