• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84983
+
-

ایجاد پایانه محصولات کشاورزی شمال در گیلان

گیلان می‌تواند نقش مهمی در صدور تولیدات کشاورزان استان‌های شمالی به بازارهای حاشیه دریای خزر داشته باشد

در سفر اخیر وزیر صمت به گیلان مقرر شد به زودی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور در این استان راه‌اندازی شود.به گزارش تسنیم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جمع خبرنگاران موقعیت گیلان برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه دریای خزر را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: با موافقت وزارت صمت این پایانه صادراتی در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

«فرهاد دلق‌پوش» ایجاد دبیرخانه اوراسیا در گیلان را نیز یکی دیگر از مصوبات سفر وزیر صمت به این استان اعلام کرد و گفت: گیلان می‌تواند نقش بسزایی در صادرات محصولات کشاورزی به بازار 400 میلیون نفری کشورهای حاشیه دریای خزر که عضو این معاهده اقتصادی تجاری هستند داشته باشد.وی با بیان این‌که تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات در حوزه محصولات کشاورزی لازم و ضروری است، افزود: وجود صنایع تبدیلی، فراوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیت‌‌های گیلان در بخش صنایع غذایی و کشاورزی می‌تواند توان رقابتی محصولات تولیدی استان را افزایش دهد.

دلق‌پوش اتصال از راه بنادر و کشتیرانی، زمینی و در آینده امکان حمل‌و‌نقل ریلی کالا و بار به کشورهای همسایه آسیایی را از دیگر ظرفیت‌های موجود در گیلان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از محصولات تولیدی کشاورزی گیلان به سایر استان‌های مرزی کشور حمل و از آن‌جا با قیمت مناسبی به کشورهای همسایه فروخته می‌شود.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برندسازی محصولات تولیدی این استان را مورد تأکید قرار داد و با بیان این‌که در تشکیل یک برند مولفه‌های زیادی دخیل هستند، اظهارکرد: تبلیغات به عنوان ابزاری برای معرفی و جاافتادن محصول در بازار محسوب می‌شود اما این مقوله به تنهایی برای برندسازی کافی نیست.

دلق‌پوش با بیان این‌که کیفیت، کمیت و قیمت یک محصول شاخص‌های ارزش‌آفرینی آن را در بین مشتریان و بازار فراهم می‌کند، ادامه داد: برندهای فرهنگی و اقتصادی باید در کنار هم قرار گیرند تا محصولی در بازار با یک نام تجاری مطمئن نهادینه شود و مشتریان همواره برای خرید آن کالای خاص اشتیاق نشان دهند.وی رقابت‌پذیری را از دیگر شاخص‌های مهم و واجب برای برندسازی یک محصول خاص دانست و افزود: اگر محصولی که کیفیت خوبی دارد بتواند با محصول مشابه خود رقابت کند قادر است جایگاهش را بین مشتریان حفظ کرده و بسترهای لازم برای تثبیت موقعیت خود را نیز فرآهم آورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید