• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84953
+
-

تصویب ۱۵ طرح اشتغال‌زایی در ارزوئیه

در استان
تصویب ۱۵ طرح اشتغال‌زایی در ارزوئیه

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان ۱۵ طرح اشتغال‌زایی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۶۶ میلیارد تومان در ارزوئیه به تصویب رسیده که تاکنون 4 میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است. به گزارش ایرنا «جعفر رودری» با اشاره به این‌که ۷۲ درصد جمعیت ارزوئیه در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند، افزود: عمده طرح‌های تصویبی در این بخش و برای رونق تولید و اشتغال پایدار جانمایی شده است. به گفته رودری، با اجرا و به بهره‌برداری رسیدن این تعداد طرح در مجموع ۲۹۳ نفر مشغول به کار خواهند شد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان این‌که ارزوئیه ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت شاغل دارد، گفت: بیش از ۷۲ درصد جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی، ۱۰ درصد در بخش صنعت و ۱۸ درصد در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند. به گفته رودری، نرخ رشد جمعیت ارزوئیه منفی است و این شهرستان مهاجرفرست است و روند یادشده در 7 تا 8 سال گذشته در ارزوئیه حاکم بوده است. رودری افزود: بخش غالب جمعیت ارزوئیه روستایی است و بیش از ۸۲ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند که می‌طلبد برنامه‌های توسعه روستایی در این شهرستان به شکل ویژه پیگیری شود. 

رودری تاکید کرد: پایه اقتصاد شهرستان ارزوئیه بر کشاورزی استوار است؛ به طوری که طی 8 سال گذشته ۷۵ درصد ایجاد شغل در این بخش بوده است. وی گفت: 1۶۰۰ نفر بیکار در سال ۹۰ در شهرستان ارزوئیه وجود داشت که سالانه ۱۶۰ نفر وارد بازار کار می‌شدند. در حالی که هدف‌گذاری انجام‌شده برای رفع معضل بیکاری این شهرستان نیاز به سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ فرصت شغلی دارد. رودری گفت: با توجه به برنامه‌‌ریزی انجام‌شده باید ۴۰۰ فرصت شغلی در ارزوئیه ایجاد شود. اکنون خلأ تعریف فرصت‌های شغلی را در این شهرستان داریم و باید ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر به کار گرفته شوند تا این بخش کامل شود. وی گفت: 5 پروژه تاثیرگذار نیز در شهرستان ارزوئیه تعریف شده که در مجموع سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد تومان با ایجاد ۴۰۰ شغل است. وی افزود: در حوزه اشتغال خرد خانگی نیز ظرفیت خوبی در شهرستان ارزوئیه وجود دارد؛ اما متناسب با تعدادی که معرفی شده جا دارد بیشتر در این زمینه کار شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید