• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84931
+
-

برپایی نمایشگاه کپوبافی در اهواز

خانه فرهنگ و هنر «یوما» واقع در شهر اهواز با نمایشگاه کپوبافی ِ «از دل نخل» کار خود را آغاز کرده و تا 24 مهرماه برپاست. مدیر خانه فرهنگ و هنر یوما به ایرنا گفت: نخستین برنامه خانه فرهنگ و هنر یوما در اهواز را به آثار یکی از صنعتگران خوزستانی به نام «همین‌بس تخته» اختصاص داده‌ایم.

«مازیار شادپور» افزود: این هنرمند از صنعتگران دارای نشان ملی در استان است که در حوزه کپو و حصیر فعالیت می‌کند. وی بیان کرد: علاوه بر نمایش آثار فاخری که این صنعتگر ملی از خود بر جا گذاشته، در محل نمایشگاه نیز به صورت زنده آثاری برای مخاطبان تولید می‌کند تا مردم از نزدیک با شیوه کار وی آشنا شوند.

مدیر خانه فرهنگ و هنر یوما ادامه داد: در خانه فرهنگ در کنار نگارخانه و گالری محلی نیز برای تولید و عرضه محصولات در نظر گرفته شده است. وی گفت: پروژه یوما از یک سال پیش با هدف معرفی آداب و رسوم، صنایع‌دستی و فرهنگ استان خوزستان با تمرکز بر شهرستان اهواز شروع شده و رنگین‌کمانی از اقوام را در دل خود جای داده است.

شادپور بیان کرد: به وجود فضایی برای تعامل بیشتر نیاز بود تا مردم استان کارها را از نزدیک ببینند و زحمت هنرمند برای آنها قابل درک و ملموس باشد. وی گفت: این نمایشگاه تا چهارشنبه 24 مهرماه در خانه فرهنگ و هنر یوما اهواز واقع در امانیه، خیابان سقراط غربی، بن‌بست خاکسار برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از آن بازدید کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید