• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84909
+
-

نرخ بیکاری در ایلام تک‌رقمی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام بیان کرد: بر اساس آمار دریافتی از مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری این استان تا پایان شهریور امسال به 7/8 درصد رسیده در حالی که این میزان سال گذشته 7/11 درصد بوده است. «شکرالله شیرخانی» به ایرنا گفت: نرخ بیکاری در ایلام از کاهش 3 درصدی برخوردار است و بررسی آمار حاکی از تک‌رقمی شدن آن است.

وی افزود: کاهش نرخ بیکاری نتیجه اجرای صحیح و درست سیاست‌های اشتغال‌زایی و توسعه کارآفرینی دولت تدبیر و امید است. شیرخانی گفت: از جمله برنامه‌های تاثیرگذار در کاهش نرخ بیکاری، قانون توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و طرح یارانه دستمزد است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: در چند سال گذشته اقداماتی از جمله پرداخت صد درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و تسهیلات اشتغال فراگیر، تغییرات گسترده در راستای توسعه مرز مهران و منطقه ویژه اقتصادی، سامانه گرمسیری و آغاز یا بهره‌برداری پروژه‌های مختلف در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از میادین نفتی و گازی صورت گرفته است.

این مسئول به اشتغال ایجادشده در استان اشاره کرد و گفت: آمار ایجاد اشتغال تنها بر اساس تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در دسترس است. از آغاز طرح تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون 1۹۰۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی برای 5۷۲۲ نفر و در اشتغال فراگیر نیز ۳۲۰ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی برای ۳۹۲ نفر پرداخت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید