• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84891
+
-

اوایل آبان؛ اولین بارش پاییزه خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود اولین سامانه بارشی فصل پاییز خوزستان در اوایل آبان خبر داد. به گزارش  ایرنا، در حالی که پاییز بیست و دومین روز خود را پشت سر گذاشته است و استان‌های سراسر کشور خود را برای بارش‌ رحمت الهی آماده می‌کنند، در روزهای اخیر رطوبت در آبادان به حدی رسید که عبور و مرور بدون روشنایی چراغ‌های خودروها در سطح شهر غیرممکن بود و بسیاری از شهروندان آبادانی روز خود را با رطوبت و شرجی 100 درصدی آغاز
کردند.

روز شنبه هفته جاری شدت رطوبت به اندازه‌ای رسید که شاهد کندی تردد خودروها در جاده‌های آبادان و خرمشهر بودیم. در مرز شلمچه نیز رطوبت 100 درصدی توام با شرجی طاقت‌فرسا، زائران عتبات عالیات را کلافه کرد. «محمد سبزه‌زاری» مدیر کل هواشناسی خوزستان ضمن اشاره به تداوم این رطوبت و شرجی تا روزهای آینده گفت: در حال حاضر شرجی و رطوبت در سطح استان خوزستان موجود است، اما علاوه بر این رطوبت، بارش‌های پراکنده رگباری را به صورت نقطه‌ای در خوزستان تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: این بارش‌ها را به دلیل شرایط منطقه به صورت نقطه‌ای طی هفته جاری و به خصوص در ارتفاعات خواهیم داشت. مدیر کل هواشناسی خوزستان همچنین در درباره زمان ورود اولین سامانه بارشی فصل جدید به استان بیان کرد: با توجه به این‌که یک سامانه بارشی از اواخر مهر تا اوایل آبان در جریان است، اولین بارش‌های موثر فصل پاییز خوزستان در اوایل آبان رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی بیشتر بر استان‌های شمالی خوزستان مانند لرستان، ایلام و چهارمحال‌ و بختیاری متمرکز است، اما شمال و ارتفاعات استان خوزستان نیز ممکن است بارش‌ 5 میلیمتری را تجربه کنند و این سامانه بیشتر در قسمت‌های شمالی فعال خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید