• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84897
+
-

سیل ۱۶۳۰ کیلومتر جاده روستایی لرستان را تخریب کرد

مشاور معاون‌اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: ۱۶۳۰ کیلومتر جاده روستایی، ۶۰۰ کیلومتر جاده بین شهری و نزدیک به ۴۱۹ پل روستایی و شهری لرستان در سیل فروردین امسال تخریب شدند یا به شکل جدی آسیب دیدند. به گزارش ایسنا، دکتر «رضوی» در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده لرستان با اشاره به بازدید خود از رودخانه خرم‌رود شهر خرم‌آباد گفت: انتظار سرعت عمل و بهسازی دیواره‌های ساحلی این رود را داریم. مساله باید جدی مورد توجه قرار بگیرد و حتما سازمان آب منطقه‌ای استان به لایروبی چند کیلومتر ورودی خرم‌رود اقدام کند.

وی به بازدید از چند پل در شهرستان چگنی هم اشاره کرد و افزود: از چند پل این شهرستان که در حال اجرا بود، بازدید به عمل آمد. راه و شهرسازی لرستان نیز باید بسیار بیشتر فعالیت کند. البته ما هم باید کمک کنیم که اعتبارات بیشتری
بگیرد.

مشاور معاون‌اول رئیس‌جمهوری با بیان این‌که عملیات اجرایی پل نفت در شهرستان چگنی در حال انجام است، گفت: از قرارگاه خاتم‌الانبیا برای جاده پلدختر تا خرم‌آباد که باید بازسازی و نوسازی شود، بازدید شد و این قرارگاه قول داد که فعالیت خود را گسترده کند و سرعت ببخشد. در حقیقت انتظار ما از قرارگاه خاتم‌الانبیا کار جهادی و سریع است.

رضوی ادامه داد: از روستای مورانی و روستاهای اطراف آن نیز بازدیدی به عمل آمد. از سایت شهر معمولان هم بازدید کردیم، بازسازی انجام شده و پی خانه‌ها بسیار محکم است. وی بیان کرد: در روستای مورانی پل و مقدمات ساحل‌‌سازی رودخانه در حال آماده شدن است. به نظر می‌رسد وزارت نیرو باید برای دیواره‌های ساحلی رودخانه کار جدی انجام بدهد.

رضوی اظهار کرد: در دیواره ساحلی پلدختر انصافا فعالیت خوب و علمی انجام شده و انتظار این است که در بعضی از مکان‌های شهر پلدختر نظافت خیلی بیشتری انجام شود. مشاور معاون‌اول رئیس‌جمهوری گفت: متاسفانه به خسارت زمین‌های از دست رفته کشاورزان کمتر و به خسارت محصولات آنها توجه شده بود.

رضوی با اشاره به پرداخت خسارت زمین‌های از دست رفته کشاورزان ادامه داد: در این راستا پیشنهاد خواهیم کرد از زمین‌های جنگلبانی و مراتع دولتی به افرادی که زمین از دست داده‌اند، بدهند و حتما به این مساله در دولت توجه جدی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید