• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84882
+
-

۲۳ هزار خانوار روستایی بوشهربیمه ندارند

میز خبر
۲۳ هزار خانوار روستایی بوشهربیمه ندارند

از مجموع ۵۰ هزار خانوار روستایی استان بوشهر، هم‌اکنون ۲۷ هزار خانوار زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند و مابقی از هیچ نوع بیمه‌ای برخوردار نیستند.  

به گزارش ایرنا، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان بوشهر گفت: بیشترین بیمه‌شده‌های این صندوق مربوط به شهرستان‌های دشتستان، تنگستان و دشتی است و در بخش‌های جنوبی استان به دلیل صنعتی بودن، بیشترین جذب مربوط به تامین اجتماعی است و جذب مناسبی در بخش‌های دیگر نداشته‌ایم.

«کیانوش کازرونی» افزود: این استان در زمینه تمدید بیمه‌شدگان روستایی و عشایر رتبه چهارم و پنجم اما در بخش جذب، رتبه بیستم کشور را دارد. وی اضافه کرد: با توجه به این‌که بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اختیاری است، باید فرهنگ‌سازی لازم برای جذب بیشتر خانوارهای روستایی انجام شود.

کازرونی گفت: در زمان حاضر، ۱۲۴ ازکارافتاده کلی، ۳۶ بازنشسته پیش از موعد، و ۲۱۵ مستمری‌بگیر فوتی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان بوشهر بهره‌مند هستند.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان بوشهر ادامه داد: همچنین با توجه به این‌که قالی‌بافان از زیر پوشش تامین اجتماعی خارج و به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر واگذار شده‌اند، پوشش مناسبی در استان بوشهر نداریم.

وی بیان کرد: در زمان حاضر، از جمعیت 5 هزار نفری جامعه هدف قالی‌بافان در استان بوشهر تنها ۵۲۰ نفر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان بوشهر قرار دارند. کازرونی افزود: روستاییان، کشاورزان و عشایر ۱۸ تا ۵۰ساله می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا تعاونی‌های تولیدی روستاها خود را بیمه کنند و از مزایای آن بهره‌‌مند شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید